مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کیک و کاپ کیک جنگل سیاه شکلاتی

طرز تهیه کیک و کاپ کیک جنگل سیاه شکلاتی

کاپ کیک سیاه

موادلازم: برای 8 نفر     

150 گرم شکر قهوه ای

250 گرم کره (200 گرم برای کیک+50گرم برای کرم)

125 گرم شکر و تخم مرغ

150 گرم آرد  

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

80 میلی لیتر شیر(50 برای کیک+30 برای کرم)                                 

  50 گرم پودرکاکائو

50 گرم شکلات تیره ذوب شده 

 50 گرم گیلاس مربا یا کمپوت

  25 میلی لیتر شربت گیلاس    

 4 عدد تخم مرغ

 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

طرز تهیه :

فر را از قبل با درجه 180 درجه سانتیگراد و یا 360 درجه فارنهایت روشن کنید و توی قالب های کاپ کیک را کاسه های کاغذی طرح دار بذارید.

200 گرم کره را در مخلوط کن مواد غذایی با سرعت بالا به مدت 5 دقیقه بزنید.سپس پودر شکر را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. شیر و تخم مرغ را به مایع اضافه و آرام شروع به هم زدن کنید. آرد و پودر کاکائو وشکلات ذوب شده را با هم مخلوط کرده و داخل مایه بریزید وکاملا با هم ترکیب کنید.3/2 از قالب های کیک را با مایع بطور مساوی پر کنید.

به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید و بعد از امتحان کیک که سیخ چوبی و یا خلال دندان را داخل مرکز کیک داخل کنید و هنگام خارج کردن اگر از مایع کیک به آن نچسبیده بود .کیک آماده است. اجازه دهید کیک خنک شود.

50 گرم کره را داخل میکسر نرم کنیدوبه آرامی تخم مرغ وشکر راداخل کره ریخته وهم بزنید،تا خامه ای شود ،باقی شیر وانیل را با شربت به مایع اضافه کنید.اگر مایع به غلظت دلخواه نرسید،به طریقه بن ماری یا همان روی بخار آب جوش کمی همزده تا مایه گرم شود و به غلظت دلخواه برسد.وقتی که خنک شد، توی ماسوله بریزیدو روی کیک ها را تزیین کنید


کیک جنگل سیاه

موادلازم: برای پایه

140 گرم شکلات

180 گرم شکر

100 گرم آرد

 75 گرم کره

 50 گرم آرد ذرت     

   6 عدد تخم مرغ        

  1 بسته بکینگ پودر

موادلازم: توی کیک برای پر کردن

750 گرم خامه تازه زده شده

500 گرم گیلاس

  70میلی لیتر آب نارگیل

 60 گرم پودرقند

موادلازم:برای تزیین

100 گرم شکلات رنده شده

 10 دانه گیلاس

فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد و یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید.د ر قالب گرد به قطر 24 سانتیمتر کمی با روغن چرب کنید.

طرز تهیه:

شکلات را در ظرفی بریزید و روی حرارت بخار آبجوش قرار داده تا ذوب شود سپس کره را هم توی شکلات اضافه کرده و هم زده تا کره هم با شکلات ترکیب شود. زرده تخم مرغ را با نیمی از شکر را در ظرفی بریزیدو با هم همزن برقی زده تا به رنگ روشن و صاف شود.

شکلات ذوب شده راهم توی ترکیب تخم مرغ اضافه وهم بزنید تا یکدست شود.سفیده تخم مرغ را با باقی شکر زده تا کاملا پفکی وسفت شود.بعد به ترکیب شکلات اضافه و خوب ترکیب کنید. آرد، آرد ذرت و بکینگ پودر را با هم در مخلوط الک کنید.به آرامی هم زده تا ترکیب یکدست و صاف شود و بعد توی قالب بریزید ودر فر به مدت 45 دقیقه قرار دهید.زمانیکه کیک پخته شد .خلال دندانی را در کیک زده اگر خمیری به آن نچسبیده بود کیک پخته وآماده شده است.5 دقیقه خارج از فر گذاشته تا سرد شود. سپس از قالب خارج کنید.

گیلاس را با شکر آب نارگیل چند دقیقه روی حرارت قراردهید.تا گیلاس کمی نرم وشکر حل شود.سپس توی صافی بریزید تا شهد از گیلاس جدا شود، سپس گذاشته تا شهد وگیلاس سرد شود.شهد و گیلاس را به دو قسمت تقسیم کنید.کیک را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده وروی قسمت اول سطح کیک کمی از شهد گیلاس بریزید و کمی هم گیلاس روی کیک پخش کرده حدود 3 قاشق از خامه را روی گیلاس بریزید وبا یک کاردک صاف کنید لایه دوم را روی لایه اول قرار دهید.با یک کاردک کمی خامه را بین دولبه کشیده تا بین دو خمیر پر شود.دوباره کمی شهد را روی سطح کیک بریزیدو کمی گیلاس روی کیک بپاشید و باز مقداری خامه را روی سطح گیلاسها بریزید وروی آن را صاف کنید.

لایه آخر را روی کیک قرار داده وبین لبه ها را با کرم پر کنید.کرم را به دو قسمت تقسیم کنید ویک قسمت را روی کیک بریزیدو تمام دیواره وروی کیک را پوشش دهید.شکلات را رنده ویا با یک پوست گیر شکلات را نواری خرد کنید.دیواره کیک ویک لبه نازک از رویه را با شکلات پوشش دهید.خامه را توی کیسه شیرینی با یک ماسوره طرح دار بریزید ودور کیک را با خامه شکوفه بزنید دانه های گیلاس را در وسط شکوفه های خامه ای قراردهید.سپس نیم ساعت در یخچال قرار داده تا کیک بسته شود.

نکته : این کیک 120دقیقه آماده می شود.در صورتی که گیلاس نبود میتوانید از مربای گیلاس استفاده کنید.اگر تمایل داشتید در شکوفه های خامه ای از کمی شربت هم استفاده کنید.

موادلازم: روکش خامه ایی

250 گرم خامه تازه

 50 گرم پودرشکر

  1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

   طرز تهیه:خامه را با وانیل ترکیب وزده وپودرشکررا اضافه وهم زده تا یکدست وصاف شود.در یخچال قرار داده تا سرد وکمی بسته شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده