بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کبه با سس ماست و خیار- عربی

کبه با سس ماست و خیار- عربی

غذاهای عربی با ذائقه ایرانیان بسیار نزدیکه ولی در کشورهای عربی به خاطر استفاده زیاد از سبزیجات و حبوبات مختلف و نوع آماده سازی غذا هم در خوشمزه بودن و هم در سالم بودن غذاها تاثیر بسزایی دارد .

 

مواد لازم : برای 24-30 کبه


2-1/2 فنجان بلغور گندم

  675 گرم گوشت گاو یا گوسفند

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

 1/2 قاشق چایخوری دارچین

   1 عدد پیاز بزرگ

   2 قاشق چایخوری پودر فلفل شیرین

   1 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

   1 قاشق چایخوری فلفل سیاه و سفید

       نمک به میزان لازم

       روغن برای سرخ کردن


مواد لازم : برای وسط گوشت


455 گرم گوشت گاو چرخ شده 

1/3 فنجان دانه کاج تست شده

1/2 قاشق چایخوری دارچین

 1 قاشق چایخوری پودرفلفل شیرین 

 1 عدد متوسط ​​پیاز زرد، ریز خرد شده یا رنده شده

      نمک و فلفل به میزان لازم

      روغن زیتون به میزان لازم

طرز تهیه :


    بلغور را به مدت 15 دقیقه در ظرفی آب خیس کنید. بعد در توری بریزید و با فشار آب آن را خارج کرده تا کاملا خشک شود. پیاز، گوشت گاو، ادویه و نمک را در میکسر بریزید و با هم خوب ترکیب وبعد در یک کاسه با بلغور اضافه وبا هم مخلوط کنید. سپس در یخچال قرار داده تا مواد میانی آماده شود.

 

طرز تهیه : برای داخل کبه

 

 حدود 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه بریزید و روی حرارت قرار داده تا روغن گرم شود. پیاز را اضافه و گتفت داده تا نرم و طلایی شود. گوشت را هم اضافه و تفت دهید، تا آب آن تبخیر و گوشت سرخ شود. دانه کاج، ادویه ، نمک و فلفل را هم اضافه و کمی تفت دهید. از روی حرارت کنار بگذارید.

 

توی یک سینی کاغذ پوستی پهن کنید. دست را با آب مرطوب کرده واز ترکیب گوشت با بلغور به مقدار 2 قاشق غذاخوری برداشته ودر دست آن را مثل یک کاسه فرم دهید. سپس از ترکیب مواد توی تابه به میزان 1 قاشق غذا خوری برداشته و وسط گودی گوشت بریزید .سپس گوشت را با دو دست حالت داده وبه شکل بیضی فرم دهید. در سینی بچینید. تمام ترکیب را بدین ترتیب آماده کنید.

 

توی ظرف گودی روغن بریزید و کبه ها را یکی یکی در روغن گذاشته و به مدت 5 دقیقه اجازه داده تا اطراف آن سرخ و طلایی شود. سپس با لیمو و سبزی ویا چاشنی ماست وخیار کامل و سرو کنید. اگر شما ترجیح میدهید که در فر آماده کنید.

 

 فررا با حرارت 200 درجه سانتیگراد ویا 400 درجه فارنهایت روشن کنید و اطراف کبه ها را با اسپری روغن بپاشید. به مدت 30 دقیقه در فر قرار داده تا اطراف آن سرخ و طلایی شود. مراقب باشید نسوزد.


خواص بلغور

بلغور گندم یا گندم شکسته نوع کمتر شناخته شده‌ای از دانه کامل گندم دوروم است. برای تهیه بلغور گندم پخته را پس از خشک شدن با آسیاب خرد می‌کنند. بلغور را می‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد بدون آنکه کپک بزند یا رطوبت را جذب کند. بلغور گندم منبعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی (مثل منگنز، منیزیم و آهن)، فیبر، پروتئین‌های گیاهی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌هاست. بلغور کالری و چربی کمی دارد. این ماده غدایی ارزشمند خواص درمانی هم برای بدن دارد.

خواص بلغور گندم

سبب بهبود هضم می شود.

از یبوست، نفخ، گرفتگی و سوء هاضمه پیشگیری می کند.

بلغور گندم با دارابودن کربوهیدرات های پیچیده تر نسبت به گندم ساده تصفیه شده و قندهای ساده، میتواند میزان قند خون را در بدن بهبود بخشد.

از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.

برای بهبود استحکام استخوان مفید است.

می تواند به سلامت قلب و عروق نیز کمک کند.

طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بلغور گندم می تواند بر سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود

موجب افزایش گردش خون می شود.

 کم کالری و کم چربی وماده غذایی مناسبی برای کاهش وزن باشد.

دارای خاصیت آنتی اکسیدانی فیتونوترینت ها است که میتوانند در از بین بردن التهاب و کاهش جهش سلول های سالم که باعث سرطان میشوند، کمک کند.

بلغور گندم با داشتن تمام اسید آمینه های ضروری که بدن برای رشد و نمو نیاز دارد، منبع خوبی از پروتئین است که برای رشد بافت ها، سلول ها، رگ های خونی جدید و … مفید است.

مقدار بالای منیزیم موجود در بلغور گندم برای درمان بی خوابی مفید است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده