مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه استیک کبابی با سویا سس

طرز تهیه استیک کبابی با سویا سس

نحوه تهیه استیک بستگی به تازگی گوشت و نحوه پخت آن داردو شما میتوانید با کمی دقت در زدن ادویه و یا مزه دار کردن گوشتی خوشمزه و نرم و لذیذی داشته باشید. بهترین استیک حداقل 45 دقیقه با تنها چهار ماده اضافی و 15 دقیقه پخت و پز مفید انجام شود؟ استیک ماهی ، استیک گوشت چرخ شده، استیک گوشت و بسیاری از انواع دیگر استیک شناخته شده است. استیک معمولاً کباب می شود .


موادلازم : برای 4 تا 6 نفر

907 گرم معادل گوشت استیک به ضخامت 15 سانت برش زده

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

 1/4 فنجان شکر قهوه ای بسته بندی شده

 1/2 فنجان سس سویا

 1/2 فنجان آب لیمو

 1/2 فنجان روغن کانولا

   2 قاشق چای خوری پودر زیره

   2 قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه و سفید

   1 قاشق غذا خوری پودر فلفل قرمز  

   3 حبه متوسط ​​سیر، ریز خرد شده

   1 عدد فلفل دلمه قرمز خلال شده

   1 عدد فلفل دلمه زرد خلال شده

    1 عدد فلفل دلمه سبز خلال شده

    1 عدد پیاز سفید یا زرد خلال شده

   12 تا 16 نان ذرت یا با آرد         

      سس دلخواه برای چاشنی

       خامه ترش، پنیر خرد شده، و سالسا برای چاشنی

طرز تهیه :

سس : سس سویا، آب لیمو، روغن کانولا، شکر قهوه ای، زیره، فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز، و سیر را در یک کاسه متوسط ​​با هم ترکیب کنید. گوشت را به صورت ورقه ای به قطر 3 سانت برش بزنید وبعد گوشت را در یک کیسه بریزید و 1/2 فنجان از سس را به گوشت اضافه و با هم خوب ترکیب کرده ، گذاشته به مدت 3 تا 10 ساعت در یخچال قراردهید.

پیاز و فلفل ها، 1/2 از سس را در ظرفی بریزید و 5 دقیقه روی حرارت گذاشته تا پیاز و فلفل ها سبک ونرم شود.

منقل را روشن کرده وبعد توری را روی منقل قرار دهید. گوشت ها را روی توری قرارداده وبه مدت 10 دقیقه گذاشته تا استیک کباب شود. وقتیکه گوشت استیک خوب پخت از روی توری برداشته ودرظرف روی ترکیب سبزیجات قرار دهید. اگر دسترسی به خامه ترش نداشتید، خامه را با کمی آب لیمو خوب ترکیب کنید.


درباره استیک :

استیک‌های بی‌استخوان بطور طبیعی نرم و لطیف هستند و فقط باید از بیرون کباب شوند تا خوشمزه و آبدار بمانند. بسته به نوع گریل میتوانید طعم‌های مختلفی به استیک دهید.


وقتی گریل در حال گرم شدن است، گوشت را به نمک و فلفل آغشته کنید. بیشتر استیک‌ها فقط با کمی نمک و فلفل خوش‌مزه می‌شوند. سپس آن را 15 تا 20 دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا گریل گرم شود.


گوشت را روی حرارت مستقیم گریل بگذارید. هر طرف آن را روی حرارت مستقیم 7 تا 10 دقیقه بپزید.وقتی آن‌ها را برمی‎گردانید، باید قهوه‌ای شده باشند. اگر سیاه شوند گریل خیلی داغ است. در این صورت حرارت را کم کنید یا زمان کمتری بپزید.


اما اگر گوشت هنوز صورتی است، یعنی حرارت کافی نیست. بنابراین یا حرارت را زیاد کنید یا بگذارید 2 یا 3 دقیقه بیشتر بماند. از انبر برای برگرداندن استیک استفاده کنید. سوراخ کردن و برداشتن با چنگال آب آن را خارج می‌کند.


پس از خارج کردن از گریل، فویل آلومینیومی روی استیک بکشید و قبل از بریدن چند دقیقه بگذارید بماند. این کار باعث می‌شود طعم و آبداری آن حفظ شود.


استفاده از اجاق گاز

اگر می‌خواهید روی اجاق گاز استیک بپزید، آن را نازک انتخاب کنید. در این صورت بیرون استیک کاملاً ترد و داخل آن مغزپخت می‌شود. اگر استیک ضخیم‌ بود، باید آن را روی حرارت کم و به مدت طولانی‌تر بپزید.


استیک را 20 تا 30 دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید و در دمای اتاق بگذارید تا سرد نباشد و سریع‌تر بپزد. روی آن نمک و فلفل بپاشید. یک تابۀ چدنی روی حرارت متوسط گاز بگذارید. نصف قاشق غذاخوری روغن‌زیتون در آن بریزید.


برخی آشپز‌ها از روغن نارگیل هم استفاده می‌کنند که طعم ملایمی دارد و باعث می‌شود بیرون استیک خوب بپزد. اگر تابۀ چدنی ندارید، از تابۀ معمولی استفاده کنید. اما ممکن است به روغن بیشتری نیاز داشته باشید.


استیک را در تابه بیندازید و هر طرف را 3 تا 4 دقیقه بپزید تا قهوه‌ای شود. اگر آن را برگرداندید و هنوز صورتی بود، زمان بیشتری بدهید تا ترد و قهوه‌ای شود.

پس از آماده شدن، مانند روش قبل، فویل آلومینیومی روی استیک بکشید و قبل از بریدن چند دقیقه بگذارید بماند.


استیک

‌می‌توانید 30 دقیقه قبل از پخت چاشنی‌های خشک را امتحان کنید تا طعم خوبی به استیک بدهید.

ادویه‌های زیر را همراه با نصف قاشق غذاخوری نمک و فلفل‌سیاه ترکیب کنید و سپس هر دو طرف گوشت را به آن آغشته کنید. از هر ادویه یک تا یک و نیم قاشق غذاخوری کافی است.


پودر پیاز، پاپریکا، پودر چیلی، پودر سیر

رزماری، آویشن، پونۀ کوهی، پودر سیر

شکر قهوه‌ای، پودر چیلی، پاپریکا، پودر سیر، پودر قهوه

سویا سس، روغن‌زیتون، آب‌لیمو، پودر سیر، ریحان خشک، جعفری، رزماری

سرکه، سس سویا ، روغن گیاهی، خردل، سیر خرد شده

استیک را همراه با ترکیب هر دسته از این مواد، در یک کیسه بریزید و یک شب در یخچال بگذارید.

یک تکه کره روی استیک بگذارید. کره به داخل گوشت نفوذ کرده و طعم و مزۀ آن را بهتر می‌کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده