مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه نان شیرین مکزیکی

طرز تهیه نان شیرین مکزیکی

انواع مختلفی از نان شیرین مکزیکی وجود دارد اما محبوب ترین نوع آن Conhak است. این نان ها صدفی شکل از تو نرم و از بیرون ترد است! کمی وقت گیر است اما ارزش آن را دارد.که بخواهید آن را درست کنید.

زمان آماده سازی 2 ساعت

زمان پخت 30 دقیقه

کل زمان 2 ساعت و 30 دقیقه

مواد لازم : برای 16 نان

برای خمیر:

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

4 قاشق چای خوری یا 14 گرم مخمر خشک فعال (مخمر خشک فوری نیز قابل استفاده است)

1-1/4 فنجان شیر کامل ، در دمای اتاق

6-3/4 تا 7 فنجان آرد همه منظوره

3/4 فنجان شکر دانه ریز

2 قاشق چایخوری نمک

3 تخم مرغ

1/2 فنجان کره بدون نمک ، در دمای اتاق

برای قسمت شکلاتی

2 فنجان آرد همه منظوره (برای تهیه شکلات ، 3 قاشق غذاخوری آرد را به جای 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو جایگزین کنید)

1/2 قاشق چای خوری بکینگ پودر

کمی نمک

2 فنجان شکر قنادی

1/2 فنجان کره بدون نمک ، در دمای اتاق

1/2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

طرز تهیه :

برای تهیه خمیر. مخمر را در شیر حل کنید. 7 فنجان آرد را با شکر دانه ریز شده در مخلوط کن ترکیب کنید. همچنین می توانید این کار را با دست انجام دهید. مخمر و مخلوط شیر را اضافه کنید و کمی هم زده و نمک را هم اضافه کنید.

حالا تخم مرغها را یکی یکی اضافه کنید ، در حالی که با سرعت کم مخلوط می کنید بعد کناره های کاسه را با یک لیسک تمیز کنید و دوباره، سرعت را به متوسط ​​افزایش داده و حدود 10 دقیقه مخلوط کردن را ادامه دهید. شما باید یک خمیر صاف و الاستیک بدست آورید.

کره را کم کم شروع کنید ، سرعت را به متوسط ​​تا زیاد افزایش دهید و حدود 8 دقیقه مخلوط کنید ، تا خمیر یک دست شود. اگر خمیر خیلی چسبناک است ، 1/4فنجان آرد باقیمانده را اضافه کنید.

خمیر را داخل ظرفی که کمی با روغن چرب کردیدقرار دهید. روی آن را با یک پلاستیک یا حوله مرطوب بپوشانید و حدود یک ساعت در یک مکان گرم بگذارید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

در همین حال ، رویه را آماده کنید.

آرد ، بکینگ پودر ، نمک ، شکر شیرینی پزی و پودر کاکائو (در صورت استفاده) را در یک کاسه ترکیب و الک کنید. کره را در ظرف دیگری زده و مخلوط آرد را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا ترکیب شود. عصاره وانیل را اضافه کرده و یک بار دیگر مخلوط کنید.

خمیر را به 16 قطعه تقسیم کنید و با فشار دستان خود و آن را روی میز محکم بغلتانید. توی یک سینی را با کاغذ پوستی بپوشانیدو گلوله های خمیر را روی آن قرار دهید. بین آنها حدود 1 اینچ تا 3 سانتیمتر فاصله بگذارید. هر توپی را با کف دست فشار دهید تا شبیه گنبد شود.

مقداری از خمیر کاکائویی را در دستان خود بغلتانید ، آن را با استفاده از وردنه صاف کنید و با استفاده از لیوان خمیر را به صورت دایره های کامل برش دهید. دایره باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا گنبد خمیر را بپوشاند. بعد با نوک چاقو یا برش پیتزا روی آن را شیار زده تا خطوط منحنی موازی ایجاد کنید تا شبیه صدف دریایی شود.حدود 40 دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا اندازه خمیر دو برابر شود.

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. نانها را به مدت 30-40 دقیقه بپزید.

طرز تهیه نان شیرین مکزیکی

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده