مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه غذای سنتی و اصیل ایرانی رشته پلو

طرز تهیه غذای سنتی و اصیل ایرانی رشته پلو

چقدر خوب است که بچه ها را با غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی آشنا کنیم و هرچند که کودکان و گاهی هم بزرگسالان به غذاهای فست فودی و حاضری راغبتر هستند و تمایل بیشتری بخوردن آنها نشان میدهند. پس برای مراسم ایرانی بهترین زمان برای آماده کردن و پخت این نوع غذاهاست.

برای آماده سازی30 تا 60 دقیقه

زمان کل برای پخت 60 تا 90 دقیقه

مواد لازم : برای 4 نفر

2/5 پیمانه برنج خیس و آبکش شده

1/2 پیمانه کشمش طلایی کم و یا زیاد اختیاری

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

1/2 پیمانه کشمش سیاه کم و یا زیاد اختیاری

30 گرم رشته پلویی برشته شده خرد شده

1 پیمانه خرما بدون هسته کم و یا زیاد اختیاری

1 عدد پیاز سرخ و طلایی شده کم و یا زیاد اختیاری

کره یا روغن گیاهی به مقدار لازم

زعفران دم کرده به میزان لازم

نمک به میزان لازم

طرز تهیه :

همیشه ابتدا تهیه پلو های ایرانی پاک کردن و شستن و بعد خیس کردن برنج با مقداری آب و گاهی هم نمک برای سریع تر خیس خوردن برنج چون نمک شور است و باعث میشود که برنج نمک را جذب کرده و آب به بافت برنج نفوذ کند.پس اگر برنج را با نمک خیس میکنید برای هر برنج 4 پیمانه آب را با 2 تا 3 قاشق نمک در ظرفی خیس کنید. یا برنج را خیس کرده و در زمان جوشاندن مقداری نمک به برنج اضافه کنید. توی یک قابلمه 5 پیمانه آب بریزید و روی حرارت قرار گذاشته تا بجوش بیاید و بعد آب روی برنج را خالی کرده و به آبجوش توی قابلمه اضافه کنید و گذاشته تا برنج بپزد. رشته پلویی را به آب در حال جوش اضافه کرده و 7 تا 10 دقیقه با برنج گذاشته تا بپزد و برنج را تست کنید وسط برنج سفت و اطراف آن نرم باشد. رشته‌ها هم باید کمی نرم شده باشند. سپس برنج را آبکش کنید

3 قاشق غذاخوری روغن و در صورت استفاده از زعفران 1 قاشق غذاخوری زعفران آب کرده را توی قابلمه بریزید و ته دیگ دلخواه خود را هم توی قابلمه قرار دهید. و بعد برنج را توی قابلمه بریزید و درب ظرف را بگذارید و بعد از اینکه بخار برنج خارج شد ، حرارت را کم کرده و بگذارید تا برنج به مدت 40 تا 45 دقیقه کاملا پخته شود. شما میتوانید کمی روغن را با آب گرم ترکیب و در اواسط پخت روی برنج دهید.

سپس در یک تابه کمی کره یا روغن بریزید و بعد از ذوب کشمش و خرما را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه تفت دهید و کنار بگذارید. پیاز داغ را هم کنار دست آماده کنید و برای زیبایی روی برنج می توانید از مرغ پخته و سرخ شده یا کوفته ریزه سرخ شده و یا گوشت پخته شده و کمی هم انواع مغزها مثل بادام و پسته را کمی تفت داده و با کمی آب زعفران مخلوط کنید. برنج را توی یک دیس بریزید و روی آن را با ترکیبات دلخواه تزئین و آن را سرو کنید.

طرز تهیه غذای سنتی و اصیل ایرانی رشته پلو

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده