مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه آش سنتی قزوین آش امام یا آش ماش

طرز تهیه آش سنتی قزوین آش امام یا آش ماش

تقریبا همه شهرها یک آش را مخصوص و خاص خود دارند.یکی از پرطرفدارترین آش‌های قزوین، آش امام یا آش امام سجاد است که آش ماش یا‌ آش بلغور هم گفته می‌شود چون در طرز تهیه آن از حبوبات و بلغور استفاده می‌شود. این آش را معمولا در مراسم مذهبی تهیه می‌‌کنند و همینطور مناسب فصل زمستان هم است.

مواد لازم :

500 گرم گوشت گوسفندی

1/2 پیمانه ماش

1/2 پیمانه بلغور

1/2 پیمانه عدس

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

1/2 پیمانه لوبیا چشم بلبلی

1/2 پیمانه لوبیا قرمز

1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین

1 پیمانه آب گوشت یا آب قلم

2 عدد پیاز

1 عدد فلفل سبز

1 پیمانه برنج

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه یا قرمز به میزان لازم

روغن به میزان لازم

درصورت استفاده از سبزی های دلخواه به میزان لازم

طرز تهیه :

حبوبات را از شب قبل در آب خیس کنید و در طول مدت چندین بار آب را عوض کنید. برنج را در ظرف جدا بخیسانید. گوشت را خرد کرده و در یک قابلمه با فلفل دلمه و 1 پیاز خرد شده را با 2 تا 3 لیوان آب و کمی زردچوبه و فلفل بریزید و روی حرارت ملایم گذاشته تا کاملا بپزد. بعد آن را به برش های کوچک و یا ریش ریش کنید و در یک قابلمه جدا لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی و ماش را بریزید. زمانیکه حبوبات تقریبا پخته و نرم شدن ، برنج با عدس را هم اضافه کنید و بعد زردچوبه، فلفل و نمک را هم اضافه کنید.

پیاز دوم را خلال نازک زده و با کمی روغن در قابلمه روی حرارت گذاشته تا سرخ شود.گوشت را به همراه آب گوشت یا قلم اضافه کنیدو تمام حبوبات را به گوشت اضافه و نیمی از دارچین را هم اضافه و نمک و فلفل را به غذا اضافه کنید و هم زده و گذاشته تا کم کم آش غلیظ یا با اصطلاع جا بیافتدو بعد باقی دارچین را هم اضافه کرده و بعد روی آش را در زمان سرو با پیاز سرخ شدن و نعناع داغ و کشک تزئین و سرو کنید. براینکه راحت این آش را تهیه کنید می توانید تمام ترکیب گوشت و حبوبات را با هم در یک قابلمه بریزید ، پیاز و فلفل را هم با ادویه جات را هم اضافه کنید و اگر آش غلیظ نشد می توانید در آخر های پختن 1 قاشق غذاخوری آرد را با 1/2 لیوان آب خوب هم زده و به آش اضافه کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده