بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه انواع توپک های برنجی

طرز تهیه انواع توپک های برنجی

از فینگرفود‌های خوشمزه و پرطرفدار که در مهمانی‌ها سرو می‌شود، طرز تهیه این فینگرفود راحت است

توپک برنج سوخاری ایتالیایی

مواد لازم :

5 عدد تخم‌مرغ

4 عدد برنج پخته و آبکش شده

2 پیمانه آرد سوخاری

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

1 پیمانه پنیر پارمسان

پنیر موزارلا به مقدار لازم

2 قاشق غذاخوری جعفری خردشده

1 پیمانه سس کچاپ برای سرو

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

نتیجه تصویری برای Italian fried rice balls

نتیجه تصویری برای Italian fried rice balls

طرز تهیه :

برنج‌ها را در یک کاسه بریزید و سپس روی آن، 2 عدد تخم‌مرغ بشکنید. پنیر پارمسان را را رنده کنید و به اندازه 1 پیمانه، روی برنج و تخم‌مرغ بریزید. سپس نمک و فلفل را به میزان دلخواه، به مواد اضافه کنید و سپس با دست ورز دهید.

به اندازه 1 قاشق از مواد را جدا کنید و وسط آن یک تکه پنیر موزارلا قرار دهید. مواد را کف دستتان گرد کنید و به شکل توپک در بیاورید. با همه مواد همین کار را تکرار کنید.

3 تخم‌مرغ دیگر را در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید. در ظرف گودی دیگر، آرد سوخاری بریزید. تابه نچسبی را روی حرارت قرار داده و در آن مقداری روغن سرخ‌کردنی بریزید. تا داغ شدن روغن، صبر کنید.

توپک‌ها را در ظرف تخم‌مرغ بچرخانید و سپس داخل ظرف آرد سوخاری فرو کنید. تخم‌مرغ و آرد باید تمام قسمت‌های توپک را بپوشاند. روغن که داغ شد، توپک‌ها را در تابه قرار دهید و سرخ کنید.

پس از سرخ شدن تمام توپک‌ها، آن‌ها را روی دستمال کاغذی یا حوله تمیز کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن جذب شود. می‌توانید این توپک‌ها را با جعفری خردشده یا سبزیجات دیگر تزئین کنید و همراه با سس کچاب یا سس‌های دیگر سرو کنید.

نتیجه تصویری برای Italian fried rice balls

کوفته برنجی ژاپنی معروف یا اونیگیری

در این دستور از موادی مثل سس سویا و تن‌ماهی استفاده می‌شود

مواد لازم :

150 گرم تن ماهی

8 عدد قارچ متوسط

2 پیمانه برنج ژاپنی یا ایرانی

2 قاشق غذاخوری آرد

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری سس سویا

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

1 عدد پیاز

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

2 قاشق غذاخوری سس مایونز

طرز تهیه :

ابتدا 2 پیمانه برنج را با 5 پیمانه آب، روی حرارت قرار دهید. بعد مثل وقتی عمل کنید که می‌خواهید برنج را کته کنید؛ یعنی ابتدا حرارت را زیاد و سپس کم کنید تا تمام آب برنج کشیده شود.

پس از کشیده شدن آب برنج، آن را از روی حرارت بردارید و در ظرفی، با 2 قاشق آرد ترکیب کنید. پس از ورز دادن برنج، آن را به شکل‌های دلخواه در بیاورید.

معمولا آن را به شکل توپک و قلقلی می‌کنند.1 قاشق روغن زیتون در کف تابه‌ای نچسب بریزید و کوفته‌ها را سرخ کنید. کوفته‌ها نباید زیاد سرخ شوند؛ این کار فقط برای محکم شدن اتصال دانه‌های برنج است. پس چند دقیقه برای این کار کافی است.

پیاز را به شکل ریز خرد و با تن ماهی خرد شده ترکیب کنید و تفت دهید. سس مایونز، فلفل سیاه و سرکه سیب را در تابه تن ماهی بریزید و تفت دهید تا غذا خوش‌طعم شود.

در کوفته‌های برنجی، یک حفره ایجاد کنید و مخلوط تن ماهی طعم دار شده را در آن قرار دهید. اگر این کار سخت است، می‌توانید از ابتدا 2 کوفته دایره‌ای شکل درست کنید، مواد را روی آن بریزید و سپس یک کوفته دایره‌ای دیگر را روی آن قرار دهید. حتی می‌توانید مواد را داخل کوفته قرار ندهید و تنها در کنار آن سرو کنید.

برای سرو کوفته برنجی ژاپنی، سسی به نام سس اونیگری درست می‌کنند. برای تهیه این سس، کافیست سس سویا را با شکر مخلوط کنید و هم بزنید.

نتیجه تصویری برای Famous Japanese rice dumplings or Onigiri

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده