مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فیش اند چیپس انگلیسی‌ با سس تارتار

فیش اند چیپس انگلیسی‌ با سس تارتار

یکی از غذاهای مورد علاقه مردم جهان ماهی سوخاری در همه مدل طبخ است و فیش اند چیپس که همان فیله ماهی سرخ‌شده و سیب‌زمینی سرخ‌شده است یک غذای اصیل بریتانیایی است که انگلیسی‌ ها به داشتن آن افتخار می‌کنند. این غذا با سس‌های متفاوتی سرو می‌شود، مثلا سس کچاپ یا تاتار. این فست فود به خاطر اینکه از ماهی تشکیل شده و غذای سالمی است، بسیار طرف‌دار دارد. ماهی مورداستفاده در این غذا اکثرا ماهی کاد یا هدوک است و اکثرا یک گونه پوره نخودفرنگی در کنار این غذا استفاده می‌شود. در ایران این غذا بیشتر با ماهی تیلاپیا درست می‌شود.

 موادلازم:

700 گرم سیب زمینی خلال شده

500 گرم فیله ماهی

300 میلی لیتر ماءالشعیر

200 گرم آرد

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید

     نمک به مقدار لازم

     روغن سرخ‌کردنی به اندازه کافی

 

طرز تهیه : 

سرکه و نمک را در یک کیسه بریزید و با هم ترکیب کنید و بعد ماهی را در این کیسه قرار داده و درب آنرا ببندید و کمی هم زده تا فیله های ماهی به این سس آغشته و بعد 10 دقیقه در یخچال گذاشته تا ماهی مزه دار شود.

ماءالشعیر و آرد را درون یک ظرف با همدیگر مخلوط کنیدو بعد فیله‌های ماهی طعم‌دار شده را در این خمیر بغلتانید، به طوری که تمام سطح فیله‌های ماهی را پوشش دهد.

روغن را در تابه توگود بریزید، بطوریکه تمام سطح ماهی را بگیرد و بعد روی حرارت گذاشته تا داغ شود، فیله‌ ماهی را یکی یکی در تابه گذاشته و دو طرف آن را سرخ و طلایی کنید. بعد روی دستمال یا حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آنها خارج شود.

خلال‌های سیب‌زمینی را به مدت 5 دقیقه در یک ظرف پر از آب و تکه های یخ بریزید و بعد آبکش کنید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید ومقداری نمک بریزید. حالا سیب‌زمینی‌ها را به مدت 3 دقیقه درون ظرف آب جوش و نمک روی شعله گاز با حرارت کم بریزید تا کمی از بافت بیرونی سیب‌زمینی‌ها بشکند و بعد آب‌کش کرده و با آب کاملا سرد آن را شسته تا سرد شود.

بعد از این که سیب‌زمینی‌ها خشک شدند در یک تابه روغن فراوان بریزید و روی شعله بگذارید تا داغ شود. سیب‌زمینی‌ها را در تابه بریزید تا طلایی شوند.

سس تاتار 

مواد لازم :

 

2 قاشق غذاخوری سس مایونز

1 قاشق غذاخوری سس خردل

1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه

1 قاشق غذاخوری شوید خشک یا تازه

2 عدد خیار شور متوسط ریز رنده شده

   نمک و فلفل به میزان دلخواه

 

 طرز تهیه :

 

تمام مواد در دستور داده شده را در یک ظرف بریزید و با هم ترکیب کنید.این سس را در کنار ماهی سرو کنید.


نکته :

ماهی این آبزی مقوی و دارای ارزش غذایی بالا به تنهایی دارا است و باعث خاص بودن ماهی آن را دربین مواد غذایی دارای اهمیت کرده و نوع چربی آن مصرف این ماهی را خاص تر کرده است.ماهی از نظر چربی با سایر چربی های حیوانی دیگر متفاوت است ، سعی کنید از زیاده روی در مصرف چربی های حیوانی است که باعث بیماری های قلبی و عروقی می شود.


 چربی که در ماهی و آبزیان دیگری وجود دارد ولی نه تنها باعث افزایش کلسترول ، عوارض قلبی و عروقی نمی شود بلکه به رفع آنها هم کمک می کند. ماهی یکی از منابع خوب آهن است ، که برای خون سازی و حفظ مقاومت بدن در برابر بیماری و میکروب ها نقش مهمی دارد.

 

چربی ماهی از نظر ترکیبی با سایر چربی های حیوانی فرق می کند.چربی ماهی دارای ویژگی خاصی است که همین امر موجب شده تا ماهی دربین سایر مواد غذایی دیگر حائز اهمیت است.نباید با مصرف چربی های حیوانی سلامتی بدن را به خطر بیاندازید.چون باعث گرفتگی رگه های قلب و عروق شده ودر نهایت منجر به سکته قلبی و مغزی می شود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده