مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پای کدو تنبل با پنیر خامه ای

پای کدو تنبل با پنیر خامه ای

اقسام دسر امروزه بقدری متنوع است که تعداد آنها بسیار زیاد گردیده و ما در این قسمت سعی کرده ایم که نمونه ای از تهیه یک قسمت از آن را که در مواقع مختلف مثل میهمانی رسمی ، میهمانی دوستانه ، میهمانی ناهار و یا شام و یا برای خانواده ها لازم است در دسترس قرار داده تا با بکار بستن آنها غذای شما مطبوعتر گردد. 


 موادلازم : 4 تا 6 نفر

 110 گرم آرد جوپرک شده

 175 گرم پنیر خامه ای

700 گرم کدو تنبل خرد شده

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

140 گرم شکرقهوه ای

100 گرم کامکوات شکری خرد شده

1/4 قاشق چایخوری نمک

 50 گرم کره

   1 عدد زرده تخم مرغ

   3 گرم بکینگ پودر

   1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل

   2 عدد تخم مرغ

   1 عدد سفیده تخم مرغ

      فر را با حرارت 100 درجه سانتیگراد و یا 200 درجه فارنهایت روشن کنید.

      

طرزتهیه :

   

75 گرم ازپنیر خامه ای ، 50 گرم کره ، 50 گرم شکر قهوه ای ،1 عدد زرده تخم مرغ ،0.25 قاشق چایخوری نمک ، آرد جو ، بکینگ پودر را با هم در کاسه میکسربریزید و با هم زده تا خمیری نرم ویک دست شود .


با یک نایلون درب ظرف را بسته و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.پس از خارج کردن خمیر را توی یک قالب پهن کرده وتمام دیواره قالب را هم با مانند تصویر خمیر بپوشانید.


 90 گرم شکر قهوه ای را با 100 گرم پنیر خامه ای را با همزن زده تا کاملا با هم ترکیب و صاف شود. بعد1 عدد زرده و1 عدد سفیده تخم مرغ را به ترکیب اضافه و به مدت 3 تا 5 دقیقه به آرامی با همزن زده تا کاملا تمام مواد با هم یکدست شود .


وقتی که آماده شد، نیمی از ترکیب پنیر خامه ای را روی خمیربریزید، کامکوات شکری ، پودر زنجبیل یا دارچین را با کدو خرد شده را در ظرفی با هم مخلوط کرده و روی ترکیب پنیر خامه ایی را پرکنید ودرآخرباقی مانده مایه پنیر خامه ای را درسطح قالب بریزید و بعد به مدت نیم ساعت در فرقراردهید


نکاتی لازم برای تهیه کرم و ژله


 ژلاتین برای بسته شدن کرم مصرف میشود زیادتر از حد معین باعث سفت شدن کرم و کمتر از حد معین باعث بسته نشدن کرم میشود.

 برای اینکه ژلاتین کاملا حل شود بهتر است ژلاتین را خرد کنیم و در ظرف کوچکی بریزیم و کمی آب جوش روی ژلاتین بریزیم تا ژلاتین مرطوب شود، سپس ظرف ژلاتین را روی بخار آب جوش می گذاریم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود و بشکل مایع در آید.

برای بسته شدن کرم ها در صورت داشتن فرصت بهتر است ظرف کرم را داخل یخچال بگذاریم تا کرم بسته شود. در صورت داشتن عجله میتوان قالب را در جای یخ گذاشت ولی بلافاصله بعد از بسته شدن کرم را باید از جای یخ خارج نمود و میتوان ظرفی را پر از یخ نمود و ظرف را داخل یخ قرار داد تا کرم یا ژله بسته شود.

تخم مرغی که در شیر جوشیده میریزیم نباید با شیر بجوشد کافی است تخم مرغ و شیر را مخلوط و بلافاصله از روی آتش برداریم.

برای اینکه کرم را در ظرف برگردانیم باید قالب را در ظرف آب گرم که زیاد داغ نباشد یک لحظه نگاهداریم ، بعد قالب را در ظرف بر گردانیم در ضورتیکه قالب مدت زیادتری در آب داغ بماند آب میشود ، آب باید بقدری باشد که داخل ظرف کرم نریزد.

برای حل کردن هر بسته ژله حاضری بطور کلی دو پیمانه آب لازم است که بهتر است یک پیمانه آب جوش و یک پیمانه آب سرد باشد. اول ژله را در آب جوش حل میکنیم بعد آب سرد را به آن اضافه مینمائیم .

 برای تهیه ژله میوه در منزل ، برای هر پیمانه آب میوه دو ورق ژلاتین و مقداری شکر که مقدار شکر را در آب میوه می ریزیم و یک جوش میدهیم تا شکر حل شود آنرا از روی آتش بر میداریم و ژلاتین حل شده را با آب میوه مخلوط و سپس مصرف میکنیم .

 ژلاتین حل شده نباید در شیر جوشان ریخت چون شیر میبرد بلکه باید شیر بعد از جوشیدن کمی سرد شود آنوقت ژلاتین را با آن مخلوط کرد.ظرف کرم یا ژله باید از نوع فلز باشد ظرفهای چینی یا نشکن مناسب نمیباشند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده