بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت کیک پرتقال و بادام کلودیا رودن

آموزش پخت کیک پرتقال و بادام کلودیا رودن

کیک پرتقال و بادام کلودیا رودن غنی، شیرین و متراکم را نمی توان با هیچ طعمی مقایسه کرد.این دستور غذا برای اولین بار در کتابی از غذای خاورمیانه منتشر شد که در سال 1968 منتشر شد. در آن روزها هیچ غذاساز وجود نداشت و مجبور بودید پرتقال های پخته شده را از طریق الک صاف کنید. کیک بسیار مرطوبی است که می توان آن را به عنوان دسر سرو کرد.

زمان آماده سازی۸۰

زمان پخت۴۰

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

مواد لازم: برای ۴ نفر

250 گرم شکر

250 گرم بادام پودرشده

1 قاشق چایخوری بکینگ پودر

2 عدد پرتقال

6 عدد تخم مرغ

طرز تهیه :

برای این کیک شما به یک قالب 20 سانتی‌متری/18 اینچی نیاز دارید که پایه و کناره‌های آن با کاغذ روغنی پوشانده شده باشد. برای تهیه کیک این مواد مانند پرتقال و تخم مرغ و بادام آسیاب شده و شکر و بکینگ پودر و 1 قاشق کره و کمی آرد برای قالب کیک مورد نیاز است. اول تمام مواد را درست اندازه گیری کرده و روی پیشخوان آماده کنید . بادام را خوب پودر کرده تا هیچگونه گلوله و یا تکه ای در آن نماند یا از آماده شده آن استفاده کنید.

پرتقال ها را کامل را بشورید و به مدت ۱ ساعت یا تا زمانی که خیلی نرم شوند در مقداری آب روی حرارت بجوشانید. وقتیکه نرم شد از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید و اجازه دهید سرد شوند، سپس پرتقال ها را قاچ کنید و دانه ها را جدا کرده و بعد در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن به صورت پوره در آورید.

تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ بزنید. باقی مواد دیگر را اضافه کرده، کاملا با هم مخلوط کنید و در صورت امکان در قالب کیک چرب شده با کره و آرد پاشی شده بریزید.

بعد قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای متوسط ​​​​190 درجه سانتیگراد / 375 درجه فارنهایت / گاز علامت 5 به مدت حدود 1 ساعت گذاشته و آن را بپزید. اگر هنوز خیلی مرطوب است بگذارید کمی بیشتر در فر بماند. و زمانیکه یک خلال دندانی را در مرکز کیک فرو کردید و در زمان خارج کردن از کیک از خمیر به آن نچسبیده بود کیک آمده شده فر را خاموش کرده و بگذارید تا کاملا سرد شود و بعد از قالب بیرون آورده و با خاکه قند روی آن را تزیین و سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده