بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه غذای کیش بوقلمون ایتالیایی / فرانسوی

طرز تهیه غذای کیش بوقلمون ایتالیایی / فرانسوی

گاهی اوقات بعد از مهمانی یا غذای معمولی خودتان یخچال پر میشود از غذاهای مانده و شما نمیدانید با این حجم غذا و سبزیجات اضافه چکاری باید انجام دهید . گاهی با یک جستجوی کوچک دستورهای خوبی را می توانید در سایت های آشپزی مخصوصا سایت بلاگسازان پیدا کنید .براحتی این غذای خوشمزه و خوش طعم را با گوشت بوقلمون و یا مرغ پخته اضافه در یخچال می توانید آمده کنید.! این غذا پر از موسیر( که مانند پیاز های کوچک است ولی دارای عطر و طعم زیادی است ) ، قارچ ، فلفل دلمه ای قرمز و گوجه فرنگی شیرین است. فقط گوشت بوقلمون را بدون استخوان کنید و تمام اضافات آن را خوب پاک و خرد کنید. ژامبون خرد شده و یا برای عطر و طعم بیشتر ، تکه های سوسیس مخصوص صبحانه یا بیکن اضافه کنید. این دستور العمل صبحانه آسان بسیار مناسب است ، فقط خمیر را در قالب پهن کرده و آن را صاف کنید و بعد توی یک نایلون بپوشانید و توی یخچال قرار دهید.تا برای استفاده در زمان صبحانه آماده باشد.

45 دقیقه پخت و پز

مواد لازم : برای 8 وعده

9 تخم بزرگ

1 فنجان شیر

1 قاشق چایخوری نمک

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

فلفل سیاه پودر شده به میزان لازم

1/2 قاشق چایخوری ریحان خشک

1/2 قاشق چایخوری آویشن خشک

1 فنجان پنیر چدار

8 عدد قارچ سفید ، خرد شده

2 عدد موسیر کوچک ، خرد شده

1 فلفل دلمه ای بزرگ ، خرد شده

1 گوجه فرنگی بزرگ ، خرد شده

1 و نیم فنجان بوقلمون یا مرغ خرد شده

پودر فلفل قرمز دودی به میزان لازم

پیازچه خرد شده برای تزیین

1 عدد خمیر پای آماده شده

طرز تهیه :

فر را با دمای 375 درجه فارنهایت و یا 190 درجه سانتیگراد روشن کرده و بگذارید تا گرم شود.

 ابتدا سبزیجات را آماده کنید. قارچ را بعد از تمیز کردن خرد کنید و بعد موسیر را پوست بگیرید و آن را نگینی خرد کنید و اگر موسیر نداشتید از دو پیاز کوچک استفاده کنید و همینطور گوجه فرنگی را هم خرد کنید و کنار بگذارید. بعد فلفل دلمه ایی از هر رنگی که دارید و یا دوست دارید را هم نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. گوشت بوقلمون را بدون پوست و استخوان کنید و نگینی آن را خرد کنید. ادویه ها شامل نمک ، پودر فلفل سیاه ، آویشن خشک و همینطور ریحان خشک و پودر شده را هم در یک ظرف بریزید ، تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرده تا به دمای محیط برسد و بعد اگر از خمیر پای آماده شده استفاده میکنید .آن را کنار دستان قرار دهید .وقتیکه تمام مواد را روی پیشخوان آماده بگذارید در زمان پخت و پز براحتی کارتان را انجام میدهد و هیچ مشکلی پیش نمی آید.

در ابتدای کار اول یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گذاشته وگرم کنید و یک قطره روغن اضافه کنید. قارچ را توی ماهیتابه بریزید و تفت داده تا آب قارچ تبخیر شده و و بعد موسیر یا پیاز خرد شده را هم اضافه کنید و تفت دهید تا به همراه قارچ نرم و سبک شود و سپس ، فلفل دلمه ای قرمز خرد شده را هم اضافه کنید و تمام سبزیجات را به مدت 5 تا 7 دقیقه تفت دهید تا فلفل نرم شود. در این زمان گوجه فرنگی راهم اضافه کنید و چند دقیقه تفت داده و بپزید تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود. بعد ماهی تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.

بعد ، در یک کاسه بزرگ ، تخم مرغ را بشکنید وکمی هم زده و بعد ، شیر و تمام ادویه ها را با هم توی این ترکیب بریزید و با همزن مفتولی یا قاشق تمام این مواد را با هم مخلوط کنید تا صاف شود .سپس گوشت بوقلمون های خرد شده ، پنیر چدار رنده شده و و مخلوط قارچ آماده شده را هم توی ترکیب بریزی و خوب با هم مخلوط کنید.

خمیر پای آماده را با وردنه پهن کرده و بعد توی قالب 9 اینچی و یا 27 سانتی متری کمی با روغن چرب شده پهن کنید باید تمام کف قالب و دیواره قالب با خمیر پوشانده شود و سپس مایه آماده شده را روی خمیربریزید. روی آن را با پیاز خرد شده و کمی هم پاپریکا دودی بپاشید. بعد قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت 45 تا 50 دقیقه قراردهید تا پخته و آماده شود و بعد از فر خارج کنید و بعد از کمی سرد شدن یا به مدت 15 دقیقه بگذارید تا سرد شود و بعد آن را در کنار نان و یا اگر به عنوان ناهار و یا شام ساده استفاده می کنید با سالاد سبزیجات تازه آن را سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده