بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه انواع بستنی میوه ایی رژیمی

طرز تهیه انواع بستنی میوه ایی رژیمی

تاریخچه بستنی تاریخی نامشخص دارد. بسیاری از کشورها ادعا می کنند که آن را اختراع کرده اند ، برای قرن ها ، دسرهای یخی یک چیز لوکس بود. گفته می شود که نرون امپراطور روم برده های خود را برای آوردن برف به کوهها فرستاده تا با شهد ، تفاله میوه و عسل مخلوط شود ، اگرچه این داستان که به طور گسترده گفته می شود افسانه است. یک بستنی زمانی خوب بود که با توت فرنگی و شیر تهیه و مخلوط میشود.امروزه در جهان تنوع بستنی و دسر های یخی را با انواع آب میوه های فراوان درست کرد و میتوان در طعم های مختلف آن را درست کنید.

 بستنی شکلاتی

مواد لازم:

1/3 لیوان پودر کاکائو

3 عدد موز متوسط

2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

 طرز تهیه :

 پوست موز‌ها را جدا کنید. آن ‌ها را به صورت حلقه ای نازک برش بزنید و 2 تا 3 ساعت در فریزر قرار دهید. موز یخ زده، پودر کاکائو و کره بادام زمینی را در غذاساز یا مخلوط کن بریزد و با هم کاملا میکس کنید. در آخر مایه بستنی رژیمی را در قالب مناسب بریزید و برای ۴ تا ۵ ساعت در فریزر بگذارید. بعد از آن، بستنی رژیمی شما آماده است.


بستنی وانیلی

 مواد لازم:

1-1/2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

1/4 قاشق چای خوری نمک

1/2 قاشق چای خوری صمغ زانتان

1 قاشق چای خوری شیرین کننده وانیلی

 1 لیوان ماست یونانی کم چرب

1 لیوان شیر

 طرز تهیه:

ماست یونانی، شیر، وانیل، صمغ، نمک و شیرین کننده وانیل را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. بعد مخلوط را در یک قالب کیک بریزید و در فریزر بگذارید می توانید ظرف را از قبل به مدت چند ساعت در فریزر گذاشته تا سرد شود و بعد مواد را در آن بریزید.

دوباره به مدت 3 ساعت ظرف بستنی را در فریزر قرار داده و سپس هر 30 دقیقه یک بار با یک قاشق یا کفگیر، مواد را به هم بزنید تا بستنی هوا بگیرد. 3 تا 4 بار و به فاصله زمانی 30 دقیقه ای، این کار را تکرار کنید. بعد از آن، بستنی شما آماده است.


بستنی موز با توت فرنگی

مواد لازم:

1 لیوان توت فرنگی خرد شده

2 عدد موز متوسط

1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

1/4 لیوان آب یخ زده یا قالبهای کوچک یخ

2 قاشق غذاخوری عسل

 طرز تهیه :

 توت فرنگی و موزها را به قطعات کوچک خرد و هر کدام را جداگانه برای مدت 12 ساعت در فریزر قرار دهید. توت فرنگی‌ ها را از فریزر خارج کنید و 15 دقیقه در دمای محیط بگذارید. سپس آن ها را داخل مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. موز یخ ‌زده و آبلیمو را اضافه و دوباره مخلوط کنید. سپس آب یخ زده را اضافه کنید و دوباره مواد را به هم بزنید. عسل را به مواد اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در یک ظرف بریزید و 30 دقیقه تا 1 ساعت داخل فریزر بگذارید. بستنی را از فریزر بیرون بیاورید و با اسکوپ بستنی در ظرف سرو بریزید و میل کنید.


آموزش بستنی موزی

 مواد لازم:

4 عدد موز متوسط

1 قاشق غذاخوری عسل

دارچین به میزان دلخواه

انواع مغزها برای تزیین

 طرز تهیه:

پوست موزها را جدا کنید و مغز آن ها را به ضخامت کم برش بزنید. برش های موز را در یک ظرف درب دار بریزید و در فریزر قرار دهید. هر چه مدت زمان بیشتری در فریزر بمانند بهتر است. می توانید 12 ساعت یا 1 روز آن ها را در فریزر بگذارید.

موزها را بیرون بیاورید و در دستگاه میکسر بریزید تا کاملا یکدست شوند. هیچ تکه سالمی نباید در میکسر وجود داشته باشد. اگر میکسر ندارید، آن ها را در یک پاکت پلاستیکی زیپ کیپ بریزید و با وردنه کاملا پوره و له کنید. به این ترکیب عسل و پودر دارچین اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. دوباره مخلوط موز مزه دار شده را در فریزر بگذارید.

 2 تا 3 ساعت گذاشته تا بستنی خودش را بگیرد. سپس اسکوپ بزنید و در ظرف مناسب بریزید. روی بستنی را با پودر دارچین، خلال پسته و بادام و کمی عسل، تزیین و سرو کنید.

 

بستنی یخی توت فرنگی

 مواد لازم:

1-1/2 لیوان توت فرنگی

1-1/2 لیوان ماست کم چرب یا بدون چربی

طرز تهیه:

توت فرنگی ها را در یک ظرف بریزید و 2 تا 3 ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. برش های توت فرنگی را از فریزر خارج کنید و در میکسر بریزید. ماست را به آن ها اضافه و شروع به مخلوط کردن ترکیب ماست و توت فرنگی کنید تا وقتی که مخلوط یکدستی داشته باشید. مخلوط را بطور مساوی در لیوان های کاغذی یک بار مصرف یا استیل یا پلاستیکی بریزید.

 بستنی ها را در لیوان بریزید و در فریزر بگذارید و دهانه لیوان ها را با ورقه آلومینیوم بپوشانید. وسط آن را سوراخ کرده و چوب بستنی را در داخل آن قرار دهید. لیوان ها را در فریزر بگذارید. 3 تا 4 ساعت صبر کنید تا بستنی ها خودشان را کاملا بگیرند. بعد آن ها را از فریزر بیرون بیاورید. لیوان های کاغذی را به آرامی با چاقو برش بزنید، بستنی ها را از کاغذ خارج و آن را سرو کنید.


بستنی با سیب

مواد لازم:

500 گرم سیب

3 قاشق غذاخوری عسل

1/2 قاشق چای خوری ثعلب

1/2 قاشق چای خوری پودر هل

3 قاشق غذاخوری گلاب

طرز تهیه 

سیب ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید. آن ها را رنده یا پوره کنید. می توانید سیب ها را در مخلوط کن بریزید. سیب های پوره شده را در آب بجوشانید. به سیب های در حال پخت، هل، گلاب، ثعلب و پودر قند اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس مخلوط به دست آمده را در قالب بریزید و در فریزر قرار دهید. 

بعد از 3 ساعت که بستنی خودش را گرفت، آن را با قاشق هم بزنید. 3 تا 4 بار و هر 30 دقیقه یکبار با قاشق هم بزنید. بستنی را از فریزر خارج کرده و اسکوپ بزنید و سرو کنید.

 

بستنی یخی سه میوه

 مواد لازم:

2 لیوان توت فرنگی

6 قاشق غذاخوری عسل

6 عدد کیوی پوست گرفته و خرد شده

3 عدد هلو پوست گرفته و خرد شده

 طرز تهیه:

توت فرنگی ها را پوره و در قالب بریزید و توت فرنگی های خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری عسل در مخلوط کن بریزید و کاملا میکس کنید تا یکدست شود. سپس آن ها را در قالب‌ های بستنی به طور مساوی تقسیم کنید. قالبها را 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

 کیوی ها را پوره و به توت فرنگی ها اضافه کنید

کیوی و 2 قاشق غذاخوری عسل را در مخلوط کن بریزید و پوره و مخلوط کنید. مایه را به طور مساوی در قالب‌های بستنی و روی توت فرنگی بریزید. دوباره قالب ‌ها را برای 30 دقیقه در فریزر بگذارید تا کیوی ها یخ بزنند.

 هلو را پوره و به توت فرنگی و کیوی اضافه کنید

هلو را با 2 قاشق غذاخوری عسل در مخلوط کن بریزید و پوره کنید. هلوی پوره شده آمده را در قالب‌ های بستنی و روی کیوی بریزید. دوباره قالب ‌ها را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. بعد از این مدت، قالب ها را از فریزر خارج کرده سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده