بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دلمه یا رول کلم

طرز تهیه دلمه یا رول کلم

یکی از غذاهای نوستالژیک قدیمی که در تمام کشورهای جهان پخته میشود که در ایران هم به دلمه کلم برگ معروف است و طرفداران بسیاری دارد و فقط نحوه پخت و مواد اولیه توی دلمه ها یا رول ها کمی بسته به ذائقه افراد فرق می کند ولی ترکیب اولیه همان گوشت مخلوط و پخته شده که در برگهای کلم پیچیده می شود،و در آخر تمام ترکیب آماده شده را در یک سس گوجه فرنگی خانگی شیرین و ملایم گذاشته تا پخته شود. هر لقمه گرم و راضی کننده برای تمام افراد خانواده در هر سنی است ،

زمان آماده سازی: 20 دقیقه زمان پخت: 4 ساعت کل زمان: 4 ساعت 20 دقیقه

مواد لازم : برای 18 رول دلمه

کلم سبز بزرگ یا سبز


مواد لازم : برای پر کردن گوشت

1120 گرم گوشت مخلوط چرخکرده

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

پیاز متوسط پوست کنده و خرد شده

1 فنجان برنج پخته شده

تخم مرغ بزرگ

1 قاشق غذاخوری سس ووسترشر

2 قاشق چایخوری ادویه ایتالیایی


مواد لازم : برای سس رول کلم

795 گرم گوجه فرنگی خرد شده

425 گرم سس گوجه فرنگی

3-5 حبه سیر خرد شده

3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ایی 

3 قاشق غذاخوری سس ووسترشر

1 قاشق غذاخوری سرکه قرمز

1 قاشق غذاخوری سس تند

2 قاشق چایخوری ادویه ایتالیایی

کمی جعفری خرد شده

دستورالعمل ها : کلم را آماده کنید

یک قابلمه بزرگ آب نمک را روی حرارت زیاد تنظیم کنید. جوش بیاورید. در همین حال ، با استفاده از چاقوی ساقه سفت کلم را جدا کنید. وقتی آب جوش آمد ، کلم را با احتیاط در آب جوش قرار دهید. 2-3 دقیقه بجوشانید تا برگها نرم شوند. سپس با استفاده از انبر کلم را با دقت از آب جوش خارج کنید. کلم ها را روی تخته برش قرار دهید. سپس برگها را به آرامی از کلم بیرون آورده و روی صفحه برش صاف بگذارید.

برای پر کردن:

یک کاسه بزرگ گوشت مخلوط چرخ شده ، پیاز خرد شده ، برنج پخته شده ، تخم مرغ ، سس ورسترشایر و ادویه ایتالیایی را اضافه کنید. با یک قاشق تمام ترکیب را با هم هم بزنید تا مواد کاملاً یکدست شوند.

برای سس:

در یک کاسه دیگر ، گوجه فرنگی خرد شده ، سس گوجه فرنگی ، سیر ، شکر قهوه ای ، سس Worcestershire ، سرکه قرمز ، سس داغ و ادویه ایتالیایی را مخلوط کنید.

برای جمع آوری:

یک قابلمه بزرگ 1 پیمانه سس را بریزید و توی برگها را با ترکیب گوشت پر کرده و آن را بپیچید و به ترتیب کنار هم توی قابلمه بچینیدو ادامه داده تا تمام مواد تمام شود و بعد سس باقیمانده را روی رول های کلم بریزید. درب ظرف را گذاشته و روی حرارت ملایم بگذارید تا رول ها پخته و نرم شود و بعد در ظروف دلخواه بچینید و آن را گرم و با کمی تزیین جعفری و چاشنی دلخواه سرو کنید.

یادداشت

باقیمانده مواد غذایی به مدت یک یا دو روز در یک ظرف ضد هوای داخل یخچال به خوبی ذخیره می شود. من توصیه نمی کنم رول های پر شده از کلم را فریز کنید.

وعده غذایی: 1 رول ، کالری: 171 کیلو کالری ، کربوهیدرات ها: 14 گرم ، پروتئین: 8 گرم ، چربی: 10 گرم ، چربی اشباع شده: 3 گرم ، کلسترول: 36 میلی گرم ، سدیم: 421 میلی گرم ، پتاسیم: 446 میلی گرم ، فیبر: 3 گرم ، شکر: 7 گرم ، ویتامین a: 286 واحد بین المللی ، ویتامین c: 26میلی گرم ، کلسیم: 60 میلی گرم ، آهن: 2 میلی گرم




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده