بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی با کرم وانیلی

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی با کرم وانیلی

امروزه کاپ‌کیک‌ها در طعم‌ها و شکل‌های بسیار متنوعی آماده می‌شوند. اما برخی از انواع کاپ‌کیک‌ها طرفداران بیشتری دارند انواع کیک فنجانی با طعم‌های مختلف وجود دارد

موادلازم : برای 12 کیک

1/2 پیمانه کره بدون نمک، نرم

1/2 قاشق چای خوری عصاره خالص وانیل

1/4 قاشق چای خوری نمک

1/2 پیمانه شیر

1/4 فنجان آب پرتقال

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

    1 قاشق غذا خوری رنده پوست پرتقال

   2 عدد تخم مرغ

    2 فنجان آرد

    2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

     1 فنجان شکر دانه ریز

       فر را با دمای 375 درجه فارنهایت ویا 190 درجه سانتیگراد روشن کنید.بعد کاسه های کاغذی را توی قالب های کاپ کیک بگذارید.

 طرز تهیه :

تخم مرغ را در یک کاسه با کمی آب گرم زده تا کم رنگ شود. کره را با شکر زده تا کم رنگ و پفکی شود. تخم مرغ زده شده را با ترکیب کره مخلوط کرده وکمی هم بزنید.آرد را با بکینگ پودر و نمک الک کنید و به ترکیب اضافه و هم زده و در آخر شیر را با آب پرتقال و رنده پوست پرتقال به مخلوط اضافه کنیدو هم بزنید.خمیر کیک را در قالب ها به تساوی بریزید و در فر به مدت 18 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که روی کیک طلایی شود. وقتیکه کاپ کیک ها پخته شد از فر خارج کرده و گذاشته تا سرد شود.

موادلازم : برای کرم وانیلی

3/4 قاشق چای خوری عصاره خالص وانیل

1/3 پیمانه پنیر خامه ای

   2 قاشق غذا خوری کره بدون نمک، نرم

   2 قاشق چای خوری عسل

   2 فنجان خامه

      کمی نمک

 طرز تهیه :

 در کاسه مخلوط کن پنیر خامه ای را با سرعت بالا زده تا صاف شود.کره را اضافه و هم زده تا به خوبی ترکیب شود.عسل، وانیل، نمک را به ترکیب اضافه و خوب هم زده تا ترکیب شود. به تدریج کرم را اضافه کرده و با سرعت بالا همزن زده تا ضخیم و پفکی شود. در یخچال قرار دهید. روی کیک را با این کرم تزیین کنید.


کاپ کیک چه تفاوتی با مافین دارد؟

بین کیک فنجانی و مافین شباهت‌هایی از نظر ظاهری وجود دارد که باعث می‌شود گاهاً با یکدیگر اشتباه گرفته شوند؛ با این حال تفاوت‌هایی بین این دو نوع کیک وجود دارد که باعث تفکیک آن دو از هم‌دیگر می‌شود. از جمله این تفاوت‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر دو بافتی شبیه به کیک دارند اما کیک فنجانی به دلیل استفاده از آرد مخصوص کیک پزی و کره بافت سبک‌ تر و نرم تری دارد؛ در حالیکه در پخت مافین اکثراً از آرد همه منظوره و روغن گیاهی استفاده میشودوهمین امرموجب تراکم بافت آن می‌شود. بارزترین تفاوت بین کاپ کیک و مافین، رویه خامه‌ای آن است. معمولاً روی کاپ کیک‌ها با آیسینگ و فراستینگ تزیین می‌شود. در عوض، روی مافین‌ها اغلب شکری است.

میزان شکر، چربی و تخم مرغ مورد استفاده دردستورالعمل کاپ کیک‌ها بیشتر از مافین است از این رو می‌توان گفت که در مجموع مافین‌هاپر آرد تر، کم شیرین‌تر و تا حدودی سالم تر هستند کاپ کیک‌ها بافت یک دستی دارند و نسبت به مافین‌ها پف کمتری دارند.که کاپ کیک‌ها شبیه یک کیک کوچک و مافین‌ها شبیه یک نان شیرین کوچک هستند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده