مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دستورات غذایی فوق العاده با سیب زمینی

طرز تهیه دستورات غذایی فوق العاده با سیب زمینی

 طرز تهیه تردترین سیب زمینی وگان

مواد لازم : برای 6

1 کیلوگرم سیب زمینی ، پوست کنده شده

1/2 فنجان / 120 میلی لیتر روغن نباتی

3 قاشق روغن زیتون

4 قاشق چایخوری آرد  

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

1 قاشق چایخوری نمک دریایی

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه ترک خورده

3 ساقه رزماری تازه

برگ های مریم گلی تازه

3 عدد موسیر ، پوست و خرد شده

4 حبه سیر

کمی نمک کرفس

فلفل دلمه ای

روش

 در ابتدا اجاق خود را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم کنید

پوست سیب زمینی را بگیرید وآن را خرد کرده و توی یک ظرف بریزید و مقداری آب اضافه کرد تا فقط روی سیب زمینی ها را بپوشاند. کمی هم نمک اضافه کنید و درب آن را گذاشته و به مدت 4 - 5 دقیقه بجوشانید یا تا زمانی که لبه های سیب زمینی شروع به نرم شدن می کنند - سیب زمینی ها نباید کاملا پخته شوند نیمه پخت کافی است

آن را توی صافی بریزید و گذاشته تا آب اضافه آن خارج شود و بعد سیب زمینی های پخته شده را دوباره در قابلمه بریزید و بعد از خنک شدن آرد ، نمک ، فلفل ، نمک کرفس و فلفل قرمز را بر روی سیب زمینی ها بپاشید و بعد درب ظرف را گذاشته و 30 ثانیه با تکان دادن ظرف سیب زمینی ها ی توی قابلمه با کل ترکیبات پوشش داده میشود

درب ظرف را برداشته و بعد سیب زمینی را در یخچال به مدت 20 دقیقه قرار داده تا کمی خنک شوند ، در این مدت هوای خشک یخچال سیب زمینی ها را خشک می کند. این یک ترفند کوچک دیگر برای دستیابی به سیب زمینی ترد ترد است.

در یک تابه نچسب روغن را اضافه کنید و بعد روی حرارت گذاشته تا داغ شود و موسیر ، سیر و سبزیجات تازه را با سیب زمینی اضافه کنید و بگذارید سیب زمینی ها با سبزیجات حدود 3 دقیقه در تابه تفت داده و بعد از طلایی شدن آنها را برگردانید.

هنگامی که سیب زمینی ها کمی طلایی شدند ، آنها را توی فر بگذارید تا به مدت 35 دقیقه بپزند یا تا زمانی که ترد و طلایی شوند. و بعد با سس دلخواه این سیب زمینی های خوشمزه را سرو کنید.


طرز تهیه اسنک سیب زمینی تاتر توتز

اسنک سیب زمینی تاتر توتز، که محبوبیت بسیاری دارد. این اسنک، به سادگی و راحتی تهیه میشود و به زمان کمی برای پخت نیاز دارد. در این اسنک از انواع ادویه جات استفاده شده است. مانند، پونه، جعفری، سیر، پیاز اگر به این اسنک علاقه دارید و یکی طرفداران پر پا قرص سیب زمینی هستید، این دستور را درست کنید.

مواد لازم:

1/2 قاشق چایخوری پودر پیاز

1/4 قاشق چای خوری پونه کوهی خشک

1/4 قاشق چای خوری شوید خشک

1 کیلو گرم سیب زمینی، پوست کنده

1 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره

1 قاشق چایخوری پودر سیر

1 فنجان روغن

2 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه‌:

پوست سیب زمینی‌ را گرفته و بعد با مقداری آب روی حرارت به مدت 6 تا 7 دقیقه روی حرارت گذاشته تا بپزد. بعد از این زمان توی یک آبکش بریزید و بگذارید سیب زمینی‌ها خنک شوند. بعد آن را له یا رنده کنید و برای خشکی کامل سیب زمینی را میتوانید در یک دستمال بریزید و بپیچانید تا آب اضافه آن گرفته شود،

دریک کاسه سیب زمینی را با آرد، پودر سیر، پودر پیاز، پونه کوهی و شوید ، نمک و فلفل سیاه را اضافه و کاملا با هم ترکیب کنید. روغن را توی تابه بریزید و روی حرارت گذاشته تا گرم شود و بعد این ترکیب را میتوانید در کیسه با ماسوره دلخواه بریزید و در روغن بصورت یک فنر گرد سیب زمینی‌ها را توی روغن فرم دهید.

یا بصورت نواری در روغن قرار داده میتوانید به مدلهای دلخواه این خمیر را در روغن فرم دهید و به مدت 3 تا 4 دقیقه دو طرف آن را سرخ و طلایی کنید. به یک حوله کاغذی منتقل کنید تا روغن اضافی گرفته شود. در صورت تمایل بلافاصله، همراه با جعفری، سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده