مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دونات شیرینی شکلاتی

دونات شیرینی شکلاتی

محبوب‌ترین دسرها یا شیرینی‌های خوشمزه در دنیاست که صدها سال قدمت دارد. درباره خاستگاه دونات نظرات مختلفی وجود دارد و چند نقطه از دنیا به عنوان محل تولد آن شناخته شده است.انواع مختلفی دارد. از انواع دونات می‌توان به دونات شکلاتی، وانیلی، توت‌فرنگی، کارامل، کدو حلوایی و شکری اشاره کرد و دونات شکلاتی یکی از محبوب‌ ترین دونات‌ ها در دنیاست که معمولا روی آن با شکلات پوشیده شده است.


مواد لازم : برای 24 عدد کوچک

1-1/4 فنجان آرد ساده / آرد همه منظوره

 1/3 فنجان پودر کاکائو شیرین نشده

  1/4 قاشق چای خوری نمک

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

  1/2 فنجان شکر دانه ریز

  1/3 قاشق چای خوری عصاره وانیل

  1/2 فنجان مخلوط شیرویا 3 قاشق غذاخوری ماست ساده یونانی ماست به علاوه شیر        

       3 قاشق غذاخوری روغن مایع

       1 قاشق چای خوری بکینگ پودر

       2 عدد تخم مرغ بزرگ

   فر را با حرارت 325 درجه فارنهایت و یا 160 تا 170 درجه سانتیگراد و 3 درجه اجاق گاز روشن کنید. توی کاسه قالب ها را با روغن چرب کنید

طرز تهیه:

شیر و ماست را در یک کاسه کوچک تکیب و بعد روغن را اضافه و خوب مخلوط کنید، کنار بگذارند. آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را در یک کاسه متوسط الک و کنار بگذارید.


در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ را به آرامی زده وسپس شکر را اضافه وزده تا کف آلود شده، وانیل و نمک را هم اضافه وبعد خوب مخلوط کنید.


مخلوط تخم مرغ ومخلوط شیر را با مخلوط آرد را کم کم با هم ترکیب تا زمانی که خمیری لطیف و صاف بدست آورید.خمیر را دریک کیسه بریزید و توی کاسه های قالب را تا حدود 80./. پر کنید.


قالب را در فربه مدت 6-8 دقیقه و یا تا زمانی که یک خلال دندان را در مرکز دونات زده و خمیری به آن نچسبیده باشد، دونات آماده است دونات را به مدت 5 دقیقه در قالب و سپس بر روی یک قفسه خنک کننده قرار داده تا سرد شود.

نکته

استفاده از فنجان اندازه گیری برای اندازه گیری خشک آرد، پودر کاکائو و شکر

ساعت پخت و درجه حرارت فر بسته به نوع فر متفاوت است

تفاوت دونات با پیراشکی چیست؟ اولین تفاوت آن‌ ها در کارکردشان است، یعنی پیراشکی همیشه خمیر شیرین ندارد و بعضی اوقات با خمیر غذایی تهیه می‌‌شود و داخل آن با مواد غذایی مثل سوسیس یا کالباس پر می‌شود،در حالی که دونات نوعی دسر است که خمیرآن همیشه شیرین است. به لحاظ ظاهری هم این دو کمی با هم تفاوت دارند، به این صورت که خمیر دونات نرم‌تر است و البته ارتفاع بیش‌تری هم دارد. تفاوت دیگر این دو در نحوه پخت آن‌هاست. خمیر پیراشکی را می‌توان در فر آماده کرد اما دونات باید سرخ شود

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده