مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» استیک گوشت با سس قارچ

استیک گوشت با سس قارچ

گوشت قرمز یک منبع اثبات شده پروتئین است و اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید حجم بدنتان را افزایش دهید، مصرف آن حیاتی است. فقط مراقب باشید که گوشت قرمز چرب نخورید، برش‌های کم‌چرب گوشت گاو از پهلو و ران عقب حیوان می‌آیند. هر 100گرم گوشت گاو شامل 30 گرم پروتئین با کیفیت است؛ همچنین منبع خوبی برای کراتین و ال کراتین است که هر دو به رشد عضلات و بهبود وضعیت قلبی و عروقی کمک می‌کنند.


انواع استیک از غذاهایی است که در سرتاسر جهان محبوب شده و دیگر غذای خاص یک کشور محسوب نمی شود.درست کردنش هم فرآیند پیچیده ای ندارد، با این حال نکات ریزی در مورد استیک وجود دارد که اهل فن باید از آن اطلاع داشته باشند.ستیک انواع مختلفی دارد و شناخت تمام جزئیات و ریزه کاری ها ممکن است به نظر کمی دشوار بیاید. در رستوران ها اغلب گران ترین غذای منو، استیک است. استیک از قسمت های مختلف گوشت گاو یا گوساله (به ویژه راسته) تهیه می شود و کیفیت و بافت استیک بنا به قسمتی که استفاده شده کمی متفاوت خواهد بود. 

مواد لازم : برای استیک

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

1 عدد استیک

1 قاشق چای خوری فلفل قرمز پودر شده

1 قاشق غذاخوری فلفل سیاه نیم کوب

1 قاشق غذاخوری نمک

1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

1 قاشق چای خوری پودر سیر

طرز تهیه:

پودر سیر، فلفل قرمز، نمک ، فلفل سیاه نیم کوب شده را دو طرف گوشت بزنید ، تا مزه دار شود. توی یک تابه چدنی کمی روغن بریزید و گذاشته روی حرارت تا گرم شود و بعد دو طرف گوشت را توی تابه سرخ و طلایی کنید.


یک تابه چدنی را برای آبدارشدن گوشت 2 تا 3 دقیقه وبرای نیم پز 5 تا 6 دقیقه وبرای سرخ شدن 15 دقیقه کافیست. شما می توانید روی توری گوشت را گذاشته و بعد روی آتش زیاد قرار داده تا دو طرف آن کاملا پخته و کباب شود.این کار سبب طعم دار شدن استیک با بوی چوب ویا زغال می شود. با سیب زمینی سرخ شده ،کاهو وگوجه فرنگی با سس قارچ تزیین وسرو کنید.

 

 موادلازم:برای سس قارچ

 150 میلی لیتر خامه زده شده

  25 گرم کره

    2 عدد قارچ بزرگ خرد شده

    1 عدد پیاز خلال شده

    4 قاشق غذاخوری آب لیمو

   3 قاشق غذا خوری خردل دیژون

        نمک و فلفل را به سلیقه


 طرز تهیه:

 پیاز را توی کره بریزید وسرخ کنید، قارچ رااضافه وتفت دهید تا آب اضافه قارچ تبخیر وسرخ شود. خردل را اضافه وهم بزنید، خامه را هم اضافه و گذاشته تا بجوش بیاید وآب لیمورا اضافه و به خوبی هم بزنید.

 خامه را با پیازترکیب کرده ومخلوط کنید. نمک وفلفل را به مخلوط اضافه وتوی مخلوط کن بصورت یک پوره نرم ولطیف درآورید. در کاسه بریزید ودرکناراستیک سرو کنید.


از نکات مهم در مورد استیک درجه های مختلف پخت آن است. وقتی به رستوران می روید و استیک سفارش می دهید از شما در مورد نحوه پخت آن نظرخواهی می کنند. به طور کلی استیک را به سه روش می پزند و آماده می کنند: ریر یا خام (Rare)، مدیوم یا پخت متوسط (Medium) و ول دان یا کاملا پخته (Well Done). البته ممکن است با اصطلاحاتی مثل مدیوم ریر و مدیوم وِل هم مواجه شوید

ریب‌ آی (Rib-eye Steak)

یک استیک قدیمی و کلاسیک است که از دنده گاو گرفته می‌شود، طعم لذیذی دارد و بسیار نرم است. همانطور که حدس می‌زنید دلیل این نرمی و خوشمزگی وجود ذخایر چربی در این قسمت از گوشت است، به همین دلیل می‌توان آن را روی باربکیو هم کباب کرد. بهترین مقدار پختگی برای این استیک بین آبدارمتوسط و متوسط است. هنگام طبخ استیک ریب آی دقت داشته باشید که بهترین روش، پختن گوشت به همراه استخوان آن است. گوشت را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید کمی بیشتر از قسمت‌های دیگر بپزد.

سیرلوین (Sirloin Steak)

این برش از گوشت طرفداران زیادی دارد و از بالای بخش میانی جسم گاو گرفته می‌شود. این قسمت شامل شانه نمی‌شود و بسیار نرم و آغشته به چربی است. قبل از طبخ باید با دقت تمام قسمت‌های غضروفی را از گوشت جدا کنید.

در زمان لذت بردن از طعم خاص این غذا، نگران ادعاهایی که در مورد سرطان‌زا بودن مصرف گوشت قرمز شده نباشید.


فیله (Fillet Steak)

 استیک کم چرب‌ترین و تردترین نوع آن است. از گوشت فیله معمولا برای درست کردن غذاهایی مثل استرگانف استفاده می‌شود. هم‌چنین می‌توان با پهن و صاف کردن آن ساندویچ استیک درست کرد. گوشت انتهای کپل معمولا در تهیه شاتوبریان استفاده می‌شود، در حالی که برش فیله میانی بخش اصلی فیله و اغلب گران‌ترین قسمت گوشت است. با چند ضربه دست به گوشت، رطوبت اضافی آن را بگیرید. برای پختن گوشت از بیشترین دما استفاده کنید. مراقب گوشت‌هایی که غشای آبی ‌رنگ دارند و اصطلاحا به آن‌ها پوست نقره‌ای می‌گویند باشید چرا که این قسمت باید از گوشت جدا شود؛ درغیر این صورت هنگام پخت، گوشت جمع شده و استیک شما سفت می‌شود.

تی‌بُن (T-bone Steak)

یک تکه گوشت قرمز بزرگ که یک سمت آن راسته و سمت دیگر آن فیله است، بنابراین می‌توان گفت ترکیب خوبی از هردوی آن‌ها است. مقدار پخت این دو بخش از هم متفاوت است بنابراین هنگام پخت باید خوب مراقب استیک باشید.

فلت آیرن (Flat Iron Steak)

این استیک یک برش خوب و باارزش از گوشت شانه گاو است و این روز‌ها در انگلستان بسیار طرفدار دارد. گوشتی ترد و خوش عطر که به خوبی در سس خوابانده می‌شود و بهتری مقدار طبخ آن آبدار یا آبدار متوسط است.

این گوشت را حتما باید روی یک سطح بسیار داغ طبخ دهید. قبل از سرو استیک روی آن یک تکه کره بگذارید، سپس بدون فشار با فویل بپوشانید و اجازه دهید 3 دقیقه بماند تا کره روی گوشت آب شود.

درجه آمادگی استیک Steak Degrees Of Doneness

معمولا هنگام سفارش این غذا در رستوران، از شما در مورد مقدار پختگی و خامی یا به اصطلاح درجه آمادگی آن سوال می‌شود.

پختگی گوشت بسته به سلیقه شما به پنج سطح دسته‌بندی می‌شود

۱- آب دار Rare

2-آب دار – متوسط Rare-Medium

3-متوسط Medium

4-متوسط – مغز پخت Medium-Well

5-کاملا مغز پخت Well Done

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده