مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه ساده ترین نان خانگی پیتا یونانی

طرز تهیه ساده ترین نان خانگی پیتا یونانی

اگر نان پیتای خود را نرم ، لطیف و خوش عطر دوست دارید ، پس این دستور العمل بسیار آسان نان پیتا برای شما درست شده است! و برای کسانی که فکر می کنند آیا ارزش تهیه نان پیتا در خانه را دارد ، پاسخ برای من بسیار ساده است. هیچ چیزی با بوی مقداری نان پیتای خانگی تازه ، معطر ، گرم و طلایی قابل مقایسه نیست! پس در این مورد به من اعتماد کنید ، بعد از اینکه این دستورالعمل سنتی نان pitta یونانی را درست کردید ، دیگر هرگز به سراغ نسخه فروشگاه نخواهید رفت!

نحوه نگهداری نان پیتا 

آنها را برای مدت چند روز در یخچال و داخل کیسه ای نگه دارید. هنگامی که دوست دارید از آنها استفاده کنید فقط با روغن زیتون کمی چرب کرده ، کمی نمک و پونه کوهی خشک بپاشید و آنها را برای چند دقیقه در فر گرم کنید.

نان های پیتا را بپزید و بگذارید کاملاً سرد شوند. آنها را در کیسه قرار دهید و برای استفاده از آنها چند دقیقه آنها را در فر گرم کنید. نیازی به ذوب شدن آنها نیست. تا دو ماه در فریزر دوام می آورند.

زمان آماده سازی: 10 دقیقه

زمان پخت: 25 دقیقه

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

کل زمان: 35 دقیقه

مواد لازم : برای 6 نان پیتا

500 - 530 گرم آرد

360 گرم ولرم (40C / 104F)

8 گرم مخمر خشک

1 قاشق چایخوری نمک 

1 قاشق چایخوری شکر 

طرز تهیه :

مخمر ، شکر و آب را در ظرف میکسر اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخمر حل شود. برای 5-10 دقیقه کنار بگذارید تا مایه کف کند.

آرد و نمک را اضافه کرده و با استفاده از قلاب خمیر به مدت 6-8 دقیقه مخلوط کنید. همچنین می توانید مواد را با دست مخلوط کنید. 

بسته به آرد استفاده شده ، ممکن است خمیر کمی کمتر یا بیشتر از آنچه که دستورالعمل نان پیتا خواسته است ، نیاز داشته باشد. پس از مدتی مخلوط کردن ، خمیر نان پیتا باید به صورت یک گلوله الاستیک و کمی چسبناک شود.

بعد از اتمام کار ، خمیر را با روغن زیتون بپوشانید ، آن را در یک کاسه قرار داده و با پلاستیک و حوله آشپزخانه بپوشانید. بگذارید حداقل 20 دقیقه در جای گرم بماند یا اندازه آن دو برابر شود. (ممکن است دو ساعت طول بکشد). این یک مرحله مهم برای این دستورالعمل نان پیتا است ، به طوری که نان پیتا لطیف و نرم می شود.

حجم خمیر که دو برابر شد ، خمیر را از کاسه بیرون آورده و به آرامی شروع به ورز دادن کرده و اگر خیلی چسبناک است ، فقط کمی آرد استفاده کنید تا به شما کمک کند. خمیر را به 6 قسمت مساوی تقسیم و مانند توپ گرد کنید.

خمیر را هم با وردنه و هم با دست می توانید به قطر حدود 20 سانتی متر دراز کنید. اگر خمیر دوباره برگشت ، آن را برای چند دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند و سپس دوباره به غلت زدن ادامه دهید.

برای نگاه سنتی تر به نان پیتا ، با نوک انگشتان خود را فشار دهید یا از چنگال برای ایجاد سوراخ هایی در بالا استفاده کنید.

یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و فقط کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و باقی اضافه روغن را پاک کنید. هر نان پیتا را از هر طرف حدود 3 دقیقه سرخ کنید ، تا کمی سرخ و طلایی شود و در زمان طبخ اگر درب ظرف را بگذارید، هنگام سرخ کردن رطوبت در آن باقی بماند.

برای دادن رنگ بیشتر ، نان پیتا را با قاشق چوبی کمی روی تابه فشار دهید.

تغذیه

اندازه خدمت: 1 پیتا

کالری: 308 کیلو کالری

شکر: 0.2 گرم

سدیم: 4.7 میلی گرم

چربی: 0.9 گرم

چربی اشباع شده: 0.1 گرم

چربی ترانس: 0 گرم

کربوهیدرات ها: 64.1 گرم

فیبر: 2.6 گرم

پروتئین: 9.1 گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

ژیروس خوک پیچیده شده در نان پیتا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده