بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش دستور دلمه کلم برگ با سس پودلیوا

آموزش دستور دلمه کلم برگ با سس پودلیوا

دلمه کلم برگ از دلمه‌های مشهور و خوشمزه و فوق العاده است که البته خیلی از افراد بخاطر بوی کلم این غذا و یا کلا غذاهایی که با کلم برگ تهیه میشود را علاقه ایی بخوردن آن ندارنند. ولی دلمه برگ کلم را اخیرا به شکلهای مختلف و با چاشنی‌های متفاوت درست می‌شود. این دلمه هم ظاهر زیبایی و هم طعمی خوشمزه است.

شما میتوانید ترکیبات را به سلیقه خود تغییر داده مثلا به جای استفاده از رب گوجه از سرکه و پودر نعناع استفاده کنید ولی دستور امروز یکی از دلمه سنتی است و امیدوارم براحتی تهیه و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید

مواد لازم : 18 نفر ، 40 تا 50 رول می سازد

1/4 پیمانه سرکه سفید

6 پیمانه برنج سفید پخته دانه متوسط (از 2 پیمانه برنج نپخته مرغوب به دست می‌آید)

2 عدد کلم متوسط

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

1 کیلو گوشت بوقلمون

2 عدد تخم مرغ بزرگ

6 عدد هویج متوسط، رنده شده (4 تا برای سس همراه دلمه)

2 پیمانه سس قارچ مارینارا

1 قاشق غذاخوری کره

1 قاشق غذاخوری خامه ترش

1 قاشق چایخوری نمک

روغن زیتون یا روغن گیاهی به میزان لازم

طرز تهیه : پخت برنج و کلم

2 پیمانه برنج را خوب بشویید و در 3/5 پیمانه آب به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1قاشق چایخوری نمک بپزید. درب آن را بگذارید و حدود 20 دقیقه بجوشانید یا تا زمانی که آب جذب برنج شوید به همین ترتیب می‌توانید آن را در پلوپز بپزید.

2/3 یک قابلمه بزرگ سوپ را با آب پر کنید. آن را به جوش برسانید. 1/2 قاشق چایخوری نمک و 4 قاشق غذاخوری سرکه را به آن اضافه کنید. 2 برگ بزرگ بیرون هر دو کلم را بکنید و دور بیندازید. از یک چاقو برای بریدن قسمت سفت ته کلم استفاده کنید

ابتدا کلم اول را در آب بیندازید، به مدت 5 دقیقه بگذارید بماند سپس کلم را بچرخانید و 5 تا 6 دقیقه دیگر بگذارید بماند. وقتی که برگهای کلم شروع به نرم شدن کردن آنها را از هم جدا کنید.

اگر برگها را از هم جدا کنید، سریعتر می‌پزند. وقتی برگهای کلم نرم شدند آنها را بردارید و روی سینی بگذارید تا خنک شوند. شما می‌دانید که آنها وقتی نرم و آماده هستند به رنگ زرد در بیایند و برگهای بزرگ هم به رنگ سبز کمرنگ در می‌آیند. همین کار را در مورد کلم دوم انجام دهید. اگر نیاز بود آب بیشتری به قابلمه اضافه کنید.

طرز تهیه :مواد میانی

4 عدد هویج را رنده کنید و در3 قاشق غذا خوری روغن زیتون و1 قاشق غذاخوری کره روی حرارت متوسط به زیاد تفت دهید.وقتی نرم شدند،1پیمانه سس قارچ مارینارا را اضافه کنید و1دقیقه دیگر تفت دهید.


گوشت چرخ کرده و برنج را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. مخلوط هویج را به گوشت و برنج اضافه کنید.2 عدد تخم تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری نمک به این مخلوط اضافه کنید. خوب مخلوط کنید

بریدن و آماده کردن برگهای کلم

برگهای کوچک: بخش سفت در وسط ته کلم را جدا کنید و آنها را پهن کنید تا راحت تر‌ رول شوند.

هر برگ را با 2 قاشق از مخلوط گوشت و برنج پر کنید. مواد را در قسمت وسط از سمت ساقه قرار دهید. برگها را از سمت ته شروع به رول کردن کنید همانند یک بوریتو. به این صورت که آنها را رول کنید و کناره‌ها را به سمت داخل بدهید.

برگهای بزرگ: برگها را از وسط به 2 نیم کنید و در همان حال بخش ساقه را کامل از وسط برگها جدا کنید،در این صورت در انتها شما دو برگ خواهید داشت.2 قاشق غذاخوری از مخلوط گوشت را در بالای هر برگ قرار دهید و یا به مقداری که اندازه باشد،اندازه برگها متفاوت است.

برگ ها را به شکل یک مخروط رول کرده ، یعنی بخش ضخیم‌تر ته برگ قاعده مخروط است. قسمت نازک نوک برگ، نوک مخروط، اضافی قسمت ته را داخل برگ قرار داده تا کاملا بسته باشد.

وقتی که کلم ها را با مواد پر کردید و پیچانید، آنها را در همان قابلمه‌ای که برای پختن برگ های کلم استفاده کردید، بچینید یا از یک قابلمه آهنی یا سرامیکی ضخیم استفاده کنید.

طرز تهیه : سس پودلیوا حدود 2/5 تا 3 پیمانه

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ظرفی گرم کنید. 2 عدد هویج رنده شده باقیمانده را با 1 قاشق چایخوری نمک مخلوط مخلوط و تفت دهید و هم بزنید تا نرم شوند.1قاشق غذاخوری خامه ترش را اضافه کرده و 1 پیمانه سس قارچ مارینارا را اضافه کنید.آنها را1دقیقه دیگر تفت دهید و سپس از روی گاز بردارید.

این سس آماده شده سس پودلیوا را روی دلمه کلم بریزید

مقدار کافی آب به آن اضافه کنید به حدی که روی دلمه‌ها را بپوشاند

شما میتوانید به 2 روش این دلمه ها را آماده کنید.روی حرارت مستقیم و توی قابلمه را با دلمه های پر شده کمی آب بریزید و روی حرارت گذاشته تا بجوش بیایدو بعد درب ظرف را گذاشته و به مدت 40 دقیقه روی حرارت متوسط بگذارید قل بخورد.


اگر از ظروف مخصوص فر استفاده میکنید،در فر 450 درجه فارنهایت و یا 230 درجه سانتیگراد‌ با در بسته و به مدت 20 تا 25 دقیقه از قبل در طبقه سوم فر از سمت پایین (یک طبقه قبل از وسط فر)، گرم کنید. وقتی که حباب زد، حرارت را به 350 درجه فارنهایت تا 175 درجه سانتیگراد کاهش دهید و حدود 1 ساعت در فر بگذارید و بعد آن را به سلیقه خود سرو کنید.


یادداشت های دستور العمل

منجمد کردن: هنگامی که رول های کلم در دمای اتاق قرار گرفتند ، آنها را به کیسه های زیپلوک ایمن در فریزر در یک لایه تقسیم کنید و به هر کیسه کمی سس اضافه کنید. هوای اضافی کیسه های زیپلوک را بیرون بریزید سپس درزگیر و یخ بزنید.


برای گرم کردن مجدد: کاملا در کیسه های ziploc در یخچال ذوب کنید. 1 قاشق غذاخوری روغن به ماهی تابه نچسب اضافه کنید ، سپس رول های ذوب شده کلم را اضافه کنید ، روی آن را بپوشانید و روی حرارت متوسط ​​بپزید ، چند بار چرخانده تا گرم شود.


ارزش غذایی

رول کلم پر شده

مبلغ هر وعده

کالری 273 کالری از چربی 108

٪ ارزش روزانه

چربی 12 گرم 18٪

چربی اشباع 3 گرم 19٪

کلسترول 52 میلی گرم 17٪

سدیم 792 میلی گرم 34٪

پتاسیم 507 میلی گرم 14٪

کربوهیدرات 25 گرم 8٪

فیبر 3g13٪

شکر 5 گرم 6٪

پروتئین 14 گرم 28٪

ویتامین A 3675IU74٪

ویتامین C 40.2 میلی گرم 49٪

کلسیم 68 میلی گرم 7 درصد

آهن 1.6 میلی گرم 9٪

درصد ارزش روزانه بر اساس یک رژیم 2000 کالری است.

تگ ها :   سس پودلیوا سس مارینارا دستور پخت دلمه با برگ کلم سبز غذاهای ملل طرز تهیه دلمه کلم آشپزی با گیاهان طرز تهیه دلمه کلم برگ به دو روش پخت دلمه

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب
تبلیغات نامحدود افزایش بازدید و افزایش فروش تبلیغات نامحدود افزایش بازدید و افزایش فروش در 60 ثانیه وبلاگ خودتو بساز !! در 60 ثانیه وبلاگ خودتو بساز !! جهت ورود به اینستاگرام من اینجا را کلیک کنید جهت ورود به اینستاگرام من اینجا را کلیک کنید راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده