بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش تهیه تارت موس کرم شکلاتی با کارامل

آموزش تهیه تارت موس کرم شکلاتی با کارامل

شیرینی تارت که از یک خمیر پوسته و مواد تشکیل دهنده روی آن است. تارت‌ها در اندازه‌های مختلف تهیه می‌شود و روی آن‌ها را معمولا با مواد مختلف شیرینی همچون کرم کاستارد و میوه‌ جات پر می‌کنند. البته از تارت‌ها به عنوان یک غذای سبک یا پیش غذا بدون مواد شیرینی با اضافه کردن مواد غذایی دیگری همچون میگو، ماهی و خاویار استفاده می‌شود.برای تهیه تارت بطور سنتی از خمیر بریسِر یا بریزِر که از قدیم به عنوان خمیر پای و تارت شناخته می شده استفاده می‌شود.

تارت ریشه فرانسوی دارد و شبیه پای می‌دانند که از قرن‌های بسیار دور در اروپا رایج بوده است. پای با تغییر شکل و استفاده از مواد شیرینی همچون کرم کاستارد یا ماسکارپونه عنوان یک دسر جذاب را بخودش گرفت.


مواد لازم : برای پوسته یا خمیر

156/5 گرم آرد همه منظوره

5 گرم پودر کاکائو شیرین نشده

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

110 گرم شکر

128 گرم کره سرد وخردشده

1/4 قاشق چایخوری نمک

    2 زرده تخم مرغ بزرگ

فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.توی قالب مسطیل به سایز 3 × 14 و یا قالب 22 سانتی گرد را کاغذ پوستی پهن و روی آن را با کره چرب کنید.

طرز تهیه : خمیر یا پوسته

آرد، شکر و پودر کاکائو و نمک را الک کرده و با زرده تخم مرغ توی میکسر بریزید وخوب ترکیب کنید. کره سرد و خرد شده را درحین مخلوط کردن به ترکیب اضافه کنید. تا خمیری نرم ولطیف بدست آمده سپس خمیر را به قطر4 سانت بازو توی قالب پهن کنید.

با روکش پلاستیک 1 ساعت در یخچال استراحت دهید.بعد روی خمیر را کاغذ پوستی قرار داده و مقداری حبوبات روی کاغذ پهن کنید. به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید.سپس کاغذ حبات را برداشته و8-10 دقیقه دیگر درفر قرار داده تا خمیر بطور کامل پخته وطلایی شود. سپس بیرون گذاشته تا سرد شود.


مواد لازم : سس کارامل

170 گرم شکر دانه ریز

1/2 فنجان بادام زمینی بوداده وخرد شده

 1/4 فنجان آب

1/4 قاشق مربا خوری آبلیمو

3/4 قاشق چایخوری نمک

 6 قاشق غذاخوری خامه زده شده

  2 قاشق غذاخوری کره در دمای اتاق

  1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

طرز تهیه:

شکر، آبلیمو و آب را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط هم بزنید، تا شکر حل شده ، سپس حرارت را زیاد کرده تا شربت بجوش آمده ، تا زمانی رنگ شربت کاراملی شود.

از روی حرارت برداشته و خامه را اضافه و هم زده تا صاف شود. کره و عصاره وانیل و نمک را اضافه و خوب ترکیب کنید. در یخچال قرار دهید. سپس با بادام زمینی ترکیب و روی خمیرآماده و سرد شده بریزید.


مواد لازم : برای کرم پنیرخامه ا ی

113 گرم پنیر خامه ای ، در دمای اتاق

1/4 فنجان خامه با 3 قطره آبلیمو

1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

1/4 فنجان خامه زده وسرد شده

1 قاشق غذاخوری شکر دانه ریز

طرز تهیه : کرم پنیرخامه

خامه آبلیمویی را با همزن برقی زده تا سفید و پفکی شود. پنیر خامه ای را با شکر در ظرفی جدا زده تا مخلوطی صاف وپفکی شود. بعد به خامه اضافه کنیدو هم بزنید.خامه زده شده را با عصاره وانیل مخلوط و بعد به ترکیب پنیر خامه ای اضافه کنیدو هم زده تا صاف شود.سپس روی ترکیب سس کاراملی بریزید وصاف کنید.


مواد لازم : شیر شکلات کرم شیرینی

 8/1 قاشق چایخوری نمک

125 شکلات شیری ​​ذوب شده

 20 گرم کره در دمای اتاق

 38 گرم شکر

 12 گرم آرد ذرت

    1 فنجان شیر کامل

    2 زرده تخم مرغ بزرگ

طرز تهیه : شیر شکلات شیرینی

کاسه ای را پر از یخ کنار گذاشته ویک کاسه تمیز کوچکتر را توی یخ قرار دهید. زرده ، شکر، آرد ذرت، نمک را با هم در یک کاسه ترکیب کرده وهم بزنید. شیر را توی ظرفی بریزید و روی حرارت متوسط گرم کرده ولی نجوشد،وقتی که شیر به نقطه جوش رسید.

شیر را کم کم به ترکیب زرده را اضافه وشروع به هم زدن کنید تا مخلوط شود،دوباره روی حرارت متوسط گذاشته و1-2 دقیقه هم بزنید. شکلات ذوب شده را هم اضافه وهم زده تا ترکیب صاف شود. سریع از روی حرارت برداشته و توی کاسه تمیز در ظرف پراز یخ بریزید و هم زده تا صاف وخنک شود. بعد با روکش پلاستیکی کنار گذاشته شود. پس از سرد شدن روی ترکیب کرم پنیر خامه ای بریزید وبه آرامی روی آن را صاف کنید.


مواد لازم : برای مرنگ

1/4 قاشق چایخوری نمک

    4 عدد سفیده تخم مرغ

    1 فنجان شکر دانه ریز ریز

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ ، شکر و نمک را با هم ترکیب وروی حرارت بخار آبجوش هم بزنید تا زمانی که مخلوط تخم مرغ سفید و گرم شود. حدود 2 تا 4 دقیقه طول می کشد. سپس ترکیب را از روی بخار آبجوش کنار گذاشته وبا سرعت بالای همزن زده تا سفیدوپفکی شود. حدود 6 تا 8 دقیقه طول می کشد. سپس در کیسه با ماسوره دلخواه بریزید وروی دسر رابا سلیقه خود تزیین کنید.

 

درباره انوع تارت در جهان

تارت یک شیرینی بین‌المللی محسوب می‌شود. تا جایی که برخی از کشورها یک یا چند مدل تارت مخصوص سرزمین خود دارند. در ادامه ما به تعدادی از تارت‌های بین‌المللی اشاره می‌کنیم.

در انگلستان چند تارت معروف وجود دارد که اشخاص گاه عاشق همه آن‌ها هستند و گاه از میان آن‌ها برای خود یک تارت محبوب دارند.

تارت منچستر یکی از این تارت‌ها است.یک تارت متشکل از یک پوسته‌ی شیرین که حاوی مربای تمشک است و با کاستارد و تکه های نارگیل پوشش داد شده است.

تارت بیکویل تارت انگلیسی بعدی است. برای تهیه این شیرینی خمیر بریزه را می‌پزند و آن را با مارمالاد، مربا وپودر بادام پر می‌کنند.

 روی لایه بالاتر از آن نیز آجیل مثلا بادام و بادام‌زمینی می‌ریزند و اگر فصل تابستان باشد، این تارت را با گیلاس شیرین تزئین می‌کنند.

تارت تریکل تارت رایج دیگری میان مرم کشور انگلستان است. این شیرینی با آرد سوخاری و تکه‌های لیموترش پوشش داده می‌شود.

تارت کاستارد نیز در این کشور محبوبیت فراوانی دارد. این تارت که محبوب مردم فرانسه نیز هست پوسته‌ی شیرینی دارد و پوشش آن را با کرم کاستارد انجام می‌دهند.

در هلند تارت کدوحلوایی یک تارت قدیمی و شیرین محسوب می‌شود. همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، در این شیرینی نان تارت را با کدوحلوایی پوشش می‌دهند.

در آمریکا دسری شیرین به نام سیب تنوری دارند. تارتی که یک پوسته‌ی ترد دارد و با سیب پخته شده پوشش داده می‌شود. البته آن‌ها براساس ذائقه‌ی خود گاهی به جای سیب از انواع مختلف میوه استفاده می‌کنند.

از رایجترین جایگزین‌ها در این تارت، ریواس است.اهالی سرزمین استرالیاتارت کارامل را بسیار خوشمزه و لذیذ می‌دانند. یک تارت شیرین پوشیده از کارامل که گاهی اوقات آن را به خامه یا شکلات نیز مجهز می‌کنند

تارت سانتیاگو اسپانیایی‌ که از بادام‌زمینی، تخم‌مرغ و شکر را با هم می‌زنند و روی نان تارت را با آن پر می کنند.

تارت کاپریس هم ایتالیایی است. یک کیک شکلاتی که در آن گردو یا بادام می‌ریزند.

 در کانادا تارتی طبخ می‌کنند به نام تارت فلن. فلن یک نوع کاستارد است که شباهت زیادی به کرم کارامل دارد. قنادهای کانادا کاستارد را در قالب و در فر می‌پزند و به طور معمول با سس کارامل سرو می‌کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده