مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش شکلات موس با کره بادام زمینی

آموزش شکلات موس با کره بادام زمینی

به دسرهای غنی و غلیظ و سرد و خنک موس گفته میشود که که معمولا از سفیده تخم مرغ خام زده شده یا مرنگ به منظور ایجاد غلظت همراه با شکلات دوب شده و دیگر اسانس ها و حتی پنیر خامه ای و پوره میوه جات مانند موز و توت فرنگی تهیه میشود . موس پخته نمیشود و به صورت بن ماری و غیر مستقیم روی بخار آب جوش قرار گرفته و غلیظ میشود و سپس آن را در یخچال گذاشته تا بسته و فرم بگیرد و از خامه فرم گرفته و سبک و زده شده هم استفاده میشود .


موادلازم » برای قسمت بیسکویتی و طبقه زیرین

100 گرم گردو تست وپودر شده

182 گرم ویفر شکلاتی پودرشده

1/4 قاشق چای خوری نمک

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

1/2 قاشق چای خوری پودردارچین

39 گرم شکر قهوه ای

 71 گرم کره بدون نمک، ذوب شده

     یک عدد قالب کمر بندی به سایز به 20 مربع 5 سانتیمتر توی قالب کاغذ روغنی پهن کنید.یا قالب های دلخواه

طرز تهیه :

گردو وشکر و نمک و دارچین و ویفرشکلات را با هم در ظرفی ترکیب کنید.کره ذوب شده را توی ترکیب بریزید و با هم مخلوط کنید. ترکیب را توی یک قالب بزرگ و یا 1/5 قاشق غذا خوری در لیوان بریزید و خوب روی بیسکویت را فشار دهید، تا به هم پرس شود.سپس در یخچال قرار دهید.  


کرم بادام زمینی موس کره

مواد لازم »

240 میلی لیتر خامه زده وسرد شده        

133 گرم پودرشکر

250 گرم پنیر خامه ای، نرم شده

255 گرم کره بادام زمینی صاف شده

    2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

طرز تهیه :

خامه و شکر، رابا سرعت بالای همزن زده تا سفت وفرم دار شود. پنیر خامه ای، کره بادام زمینی و وانیل را با هم ترکیب کنید وباهمزن زده تا مخلوط شود. پودر شکر رابه ترکیب اضافه وبا همزن کاملا زده تا با هم خوب ترکیب شود. سپس خامه زده شده را به مخلوط اضافه کنید وبا سرعت بالای همزن زده تا کرکی وپرز دار شود. کرم را در کیسه با ماسوره ساده بریزید وتوی لیوان ها ویا قالب روی بیسکویت پودر شده را پر کنید. سپس در یخچال قرار دهید.

 

مواد لازم » برای سس شکلات

113 گرم شکلات تلخ و شیرین ریز خرد شده

105میلی لیتر خامه قنادی

3/4 قاشق شربت ذرت

طرز تهیه :

شکلات را ذوب کرده ،خامه و شربت را اضافه کنید وبه مدت 2 دقیقه هم بزنید.تا باهم ترکیب وصاف شود. پس از سرد شدن در کیسه با ماسوره فرم دار بریزید وروی کیک راشکوفه زده وکمی بادام زمینی خرد شده را روی آن بپاشید وبا شکلات های طرح دار آن را تزیین کنید.

درباره موس

موس شکلات یکی از معروف ترین دسرهای دنیاست و تنوع بسیار زیادی داره. شکلات در سال 1529 طی جنگ های اسپانیا و مکزیک به اروپا آورده شد. در سال 1615 با ازدواج پرنسس اسپانیایی با لوئی سیزدهم فرانسه، شکلات به فرانسه هم رسید. زمانیکه شکلات وارد فرانسه شد صرفا جنبه نوشیدنی داشت ولی طولی نکشید که سرآشپزهای با استعداد دربار فرانسه شروع به درست کردن دستورهای متنوع با شکلات کردن. در سال 1755 آشپز لوئی شونزدهم Charles Fazi اولین موس شکلات رو درست کرد. در سال 1820 دستور موس شکلات توی کتاب آشپزی سلطنتی به چاپ رسید . سال 1897 پای این دسر به آمریکا باز شد و اولین رسپی موس شکلات توی نمایشگاهی در نیویورک معرفی شد و کم کم دستور این دسر وارد کشورهای مختلف شد و رسپی تنوع گرفت.

کلمه موس در زبان شیرین فرانسه به معنی foam فومه. این نامگذاری از روی بافت این دسر اومده. توی این دسر شکلات آب شده بوسیله سفیده تخم مرغ زده شده حالت اسفنجی پیدا می کند.رسپی قدیمی به این صورت بوده که زرده تخم مرغ رو با شکر می زدن، شکلات رو با کمی کره و لیکور آب می کردن و به زرده اضافه می کردن و بعد هم سفیده ی تخم مرغ زده شده رو توش فولد می کردن. از اونجائیکه شکلات مال پولدارها بود توی جام نقره سرو می کردند. بعدا خامه هم برای لطیف کردن این دسر اضافه شد و و بعضی از رسپی ها کلا به جای سفیده زده شده از خامه ی زده شده استفاده می کنن. توی رسپی هایی که موس نقش کِرِم را بازی می کند ژلاتین هم بهش اضافه می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده