مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش تهیه چیز کیک انبه بدون فر

آموزش تهیه چیز کیک انبه بدون فر

خیلی از افراد میوه مانگو یا همان انبه را بسیار دوست دارنند و شما میتوانید انواع دسر ها و یا آب میوه و بهتر بگم بیشتر خوشمزه ها را با این میوه تهیه کنید و غالبا چیز کیک در کل دنیا طرفدار بسیاری دارد مخصوصا انواع چیز کیک های نیویورکی ، ژاپنی و فرانسوی که پر طرفدارترین چیز کیک هاست.

چیز کیک نیویورکی با خامهٔ سنگین یا خامهٔ ترش درست می‌شود که بافتی بسیار نرم و خامه ای دارد. چیزکیک ژاپنی یک کیک پنیر پنبه‌ای با پنیر خامه‌ای یا ترکیب پنیر خامه‌ای و خامه است.

چیز کیک فرانسوی هم با ترکیب پنیر خامه‌ای و خامه صبحانه یا خامه فرم گرفته قنادی درست می‌شود.

مواد لازم:

250 گرم پنیر خامه‌ای

250 گرم خامه فرم گرفته

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

1/5 بسته بیسکوییت

1/2 لیوان آب انبه

50 گرم کره آب شده

3 قاشق غذاخوری پودر قند یا شکر آسیاب شده

1 عدد انبه

5 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین

طرز تهیه:

 ابتدا بیسکوییت شامل پتی بور، ساقه طلایی یا اوریورا هر کدام که در دسترس بود را در غذاساز یا میکسر کاملا پودر کنید. سپس کره را آب شده را روی بیسکویت بریزید و خوب هم بزنید. ترکیب بیسکوییت و کره را کف قالب کمربندی پهن کرده و با پشت قاشق خوب روی آن را فشرده کنید تا صاف و یکدست شود. قالب را حدود 1 ساعت در یخچال بگذارید تا بیسکویت و کره سرد ، سفت شود.

3 قاشق مرباخوری از پودر ژلاتین را با 1/2 استکان آب سرد مخلوط و به روش بن‌ماری روی بخار کتری یا سماور آب کنید. پنیر خامه‌ای را با شکر نرم و دانه ریز یا پودر قند مخلوط کنید و بعد خامه فرم گرفته را اضافه و ترکیب را خوب هم زده تا صاف و یکدست شود ودر صورت تمایل از خامه فرم گرفته استفاده کنید. پودر ژلاتین را به این ترکیب اضافه و با همزن دستی یا برقی خوب هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملا ترکیب شود.

قالب کمربندی را از یخچال بیرون آورده و مایه پنیری را روی آن بریزید. مایه پنیری را صاف کنید و دوباره چیزکیک را در یخچال بگذارید تا دوباره خودش را خوب بگیرد. می‌توانید مقداری انبه خرد شده هم با مایه پنیر و خامه ترکیب کنید. در این فاصله ژلاتین آب کرده را در آب انبه بریزید و روی چیزکیک بریزید و دوباره چیزکیک انبه را به مدت 5 الی 6 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را خوب بگیرد و ببندد. برای رویه چیزکیک بجای آب انبه و ژلاتین از ژله انبه استفاده کنید.

یعنی ژله پودری انبه را طبق دستور پشت بسته آماده کرده و روی چیزکیک بریزید و در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود. روی چیزکیک را با تکه‌های برش زده انبه و خامه فرم گرفته تزیین کنید.


اگر دوست دارید برای مهمانیهای تک نفره توی لیوان و یا ظروف بصورت تکی آماده کنید.

در هر لیوان مقداری بیسکوییت پودر شده که با کره آب شده مخلوط کرده‌اید بریزید و در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند.

لایه دوم هم ترکیب پنیر خامه‌ای و خامه فرم گرفته قنادی و شکر که با هم ترکیب کرده‌اید بریزید

لایه رویی مقداری انبه پوره شده و یک پیاله انبه خرد شده آماده کنید و روی هر کدام مقداری بریزید. لیوان‌ها را چند ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا خودشان را بگیرند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده