بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش کوکی شکری لوفت هوسه فرانسوی

آموزش کوکی شکری لوفت هوسه فرانسوی

دسر در برخی از کشورها بصورت عادت شده ولی اگر نخواهید از دسر های پر حجم و چرب و شیرین میل کنید،

می توانید بعد از غذا ازدسرهای کم‌ کالری مانند چند عدد کشمش، یک عدد انجیر خشک، یک عدد خرما و یا حتی یک قاشق کوچک مربا استفاده کرد. وقتی دسرها را بعد از غذا می ‌خورید، کالری اضافی را جذب بدن می‌‌کنید، چون دسرها حتی در حالت سیری هم جذب می‌شوند. بهترین زمان خوردن دسرها البته به مقدارکنترل شده، بین وعده‌های غذایی است. مثلاً درمهمانیها که افراد تا حد اشباع شدن غذا خورده‌اند، با دیدن میز دسرهای رنگارنگ باز هم وسوسه میشوند.

 

مواد لازم : برای 15 برش

2-1/2 فنجان آرد

1-1/2 فنجان شکر

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

  1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

 240 گرم پنیر خامه ای نرم شده

     1 عدد تخم مرغ

     2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

     1 قاشق چای خوری بکینگ پودر

     1 فنجان کره نرم شده

 

مواد لازم : برای رویه

3 تا 4 قاشق غذاخوری خامه زده شده

3/4 فنجان کره به دمای اتاق رسیده

  3 فنجان پودر شکر

  1قاشق چای خوری عصاره وانیل 

     ترافل های رنگی برای تزیین

فر را با 350 درجه فارنهایت و یا 180درجه سانتیگراد روشن کنید. توی قالب به سایز 13 * 9 کاغذ پوستی پهن و با کمی روغن چرب کنید.

طرز تهیه :

کره و پنیر خامه ای را با همزن برقی زده تا صاف و یکدست شود.شکر را هم اضافه و خوب ترکیب کرده، بعد تخم مرغ و وانیل را هم اضافه و همزده تا یکدست و صاف شود.

 

آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین را با هم الک کرده و به ترکیب کرم اضافه و با یک لیسک خوب ترکیب تا یکدست و صاف شود.خمیررا به طور مساوی در قالب پهن کرده و به مدت 20 دقیقه در فر قرارداده تا پخته و آماده شود.

 

طرز تهیه : روی کوکی

کره را با همزن برقی زده تاصاف وکرم رنگ شود.1 فنجان پودر شکر را در یک زمان با ۱ قاشق غذا خوری در یک زمان با وانیل و خامه را تا زمانی که همه مواد خوب با هم ترکیب و صاف شود.پس از سرد شده خمیر این کرم را در سطح خمیر سرد شده بریزید و روی آن را صاف کرده و با ترافل روی کیک را تزیین کرده در یخچال گذاشته تا سرد و بسته شود.

نکته :

وقتی دسرها را بعد از غذا می ‌خورید، کالری اضافی را جذب بدن می‌‌کنید، چون دسرها حتی در حالت سیری هم جذب می‌شوند. بهترین زمان خوردن دسرها البته به مقدارکنترل شده، بین وعده‌های غذایی است. مثلاً درمهمانیها که افراد تا حد اشباع شدن غذا خورده‌اند، با دیدن میز دسرهای رنگارنگ باز هم وسوسه میشوند.

درحقیقت نوعی اشتهای اختصاصی نسبت به این دسرها وجود دارد که اگر به طور مرتب خورده شود باعث آزار معده و اختلالات در دستگاه گوارش می‌شود. میل به جویدن غذا در هر وعده و ایجاد احساس سیری است. بودن مواد غذایی جامد مثل کشمش در این قبیل خوراکی‌‌ها،‌ حس جویدن را ارضا می‌کند،

بنابراین وجود کشمش و گردو از این نظر نیز درتهیه کیک و شیرینی‌ها و انوا دسرها مورد توجه است. شیرینی برای افرادی که اضافه وزن دارند یا دیابتی هستند، توصیه نمی‌شود. بچه‌ها نیز زیاد خوردن دسرهای شیرین مضر است، زیرا باعث خرابی دندان‌های‌شان می‌‌شود. خوردن شیرینی‌ها و دسرها به حدی که وابسته نشوید، مصرف‌شان اشکالی ندارد. مصرف شیرینی و دسربعد از غذا، جزو ذائقه ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود که البته بسیار لذت ‌بخش است،


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده