بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش موس شکلات سفید با زغال اخته

آموزش موس شکلات سفید با زغال اخته

 دسر جزو مواد غذایی شیرین و اولین دسر ها آبنبات هایی بودند که از خرمای خشک و موم کندوی زنبور عسل ساخته شده بود و موس به فرانسوی: Mousse به معنای کف یا خزه است. اغلب به یک نوع دسر سرد با منشأ فرانسوی گفته می‌شود. این دسر معمولاً با هم زدن سفیده تخم مرغ و خامه و مزه دادن توسط میوه و شکلات و همچنین با بکار بردن زرده تخم مرغ و ژلاتین درست می‌شود. بر اساس مواد بکار رفته، موس شکلاتی، موس توت فرنگی، موس چای سبز، موس زردآلو و غیره نامیده می‌شود.

مواد لازم :

490 گرم زغال اخته،بدون هسته، تقسیم

 75 میلی لیتر آب

  28 گرم پودر قند

  20 گرم عسل

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

    1 قاشق چای خوری آرد ذرت

    1 قاشق غذا خوری آب اضافی، برای نشاسته ذرت

    2 قاشق چای خوری آب لیمو

    1 عدد پوست رنده شده لیمو کوچک 

    2 قاشق غذا خوری شربت هلو

طرز تهیه :

زغال اخته را با آب ،پودر قند وعسل در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید، تا بجوش آمده وحدود 4 دقیقه گذاشته تا پخته شود. سپس آرد ذرت را در آب حل کرده و از صافی رد کنید و در ترکیب زغال اخته بریزید و2 دقیقه هم بزنید. آبلیمو ورنده پوست لیمو را هم اضافه کنید. از روی حرارت برداشته و شربت و یا چند قطره اسانس هلو را اضافه و هم بزنید.سپس در یخچال گذاشته تا سرد شود.


   مواد لازم : برای موس شکلات

340 گرم شکلات سفید خرد شده

590 میلی لیتر خامه زده شده

    1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

   6 گرم ورق ژلاتین

طرز تهیه :

ورق ژلاتین را به مدت 15 دقیقه درآب سرد قرار دهید. ظرفی را با یخ و آب سرد پر کرده و کنار بگذارید. شکلات را روی حرارت بخار آب جوش قرار داده ، تا ذوب شود.

ورق ژلاتین را از آب بیرون آورده و فشار دهید. تا آب اضافه گرفته شود. سپس در شکلات ذوب شده قرار داده تا حل شود. تر کیب را از روی بخار آبجوش برداشته و از صافی رد کنید.سپس اسانس وانیل را اضافه کنید و ظرف را در کاسه آب یخ قرار داده و هم زده تا سرد و غلیظ شود.

بعد خامه را زده تا صاف شود و به شکلات سرد شده اضافه و هم بزنید تا تمام ترکیب یک دست وصاف شود. سپس توی ظرف های سرو مقداری ا زغال اخته بریزید و روی آن را با موس شکلاتی پر کنید و ساعتی را در یخچال قرار داده تا بسته وسرد شود.سپس تزیین کرده و سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده