بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش دلمه کدو سبز لبنانی محشی کوسا

آموزش دلمه کدو سبز لبنانی محشی کوسا

کدو سبز به زبان عربی کوسا در این غذای سنتی لبنانی ، کوسا با مخلوط گوشت و برنج طعم دار پر شده و در سس گوجه فرنگی خوش طعم جوشانده تا زمانی که نرم شود. کدو سبز کوسا لبنانی مورد علاقه واقعی خانواده است و غذای بسیار ساده لبنانی است که مواد آن به سادگی در دسترس است، این غذا خیلی زود آماده می شود و بسیار خوشمزه است. نام دیگر این غذا، دلمه کدو است.

مواد لازم : برای توی کدو

500 گرم کدو سبز سایز متوسط

1/2 پیمانه برنج آبکش شده

1/2 پیمانه جعفری خرد شده

1/2 قاشق چایخوری پودر زیره

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

1/4 پیمانه نعناع خرد شده

40 گرم گوشت چرخ کرده

2 حبه سیر رنده شده

1 عدد پیاز رنده شده

2 عدد گوجه فرنگی نگینی خرد شده

3 قاشق سوپخوری آبلیمو ترش

نمک ، فلفل قرمز، زردچوبه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

مواد لازم : برای تهیه سس

1 عدد پیاز کوچک نگینی خرد شده

3 پیمانه آب ولرم

2 قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی

نمک ، آبلیمو ترش به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه :

پیاز و سیر را همراه با مقداری روغن مایع درون تابه ای ریخته و تفت دهید تا طلایی رنگ شود. سپس گوشت را به آن بیفزایید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. بعد برنج، گوجه فرنگی، جعفری، نعنا، پودر زیره، زردچوبه، آب لیمو ترش، نمک و فلفل قرمز را به آن بیفزایید و کمی تفت دهید.

سر کدو را جدا کرده و با نوک کارد یا یک قاشق چایخوری داخل آن را خالی کنید. سپس آن را با مخلوط مواد پر کنید.سر کدو را روی آن بگذارید و با خلال چوبی محکم کنید.


طرز تهیه سس پیاز را درون تابه ای با مقداری روغن مایع تفت دهید تا طلایی رنگ شود. سپس رب گوجه فرنگی و نمک را به آن بیفزایید و کمی تفت دهید. بعد آب ولرم و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

کدوی آماده شده را داخل قابلمه ای بچینید. سس آماده شده را به تدریج روی کدو ریخته و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. سپس حرارت را کم کنید و به مدت 30 دقیقه زمان دهید تا بپزد.

تغذیه

وعده غذایی: 1 عدد کدو

کالری: 429 کیلو

کربوهیدرات ها: 39 گرم

پروتئین: 29 گرم

چربی: 19 گرم

چربی اشباع شده: 7 گرم

کلسترول: 77 میلی گرم

سدیم: 706 میلی گرم

پتاسیم: 1742 میلی گرم

فیبر: 5 گرم

قند: 15 گرم

ویتامین C: 98 میلی گرم

کاهش وزن

آنتی اکسیدان های موجود در کدو موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان 4 درصد می شود. طبق تحقیقات انجام شده، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا 3 جذب آنتی اکسیدان های محلول در چربی را تقویت کرده و به بازسازی موثر سلول های مغزی کمک می کند.

همچنین حاوی بیش از 95 درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند. کدوسبز حاوی کالری کمی است، به طوری که هر 100 گرم از آن فقط حدود 25 کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده