بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش تهیه آرد سوخاری و پانکو

آموزش تهیه آرد سوخاری و پانکو

در حالی که می توانید آرد سوخاری را با استفاده از انواع مختلف نان تهیه کنید ، پانکو با استفاده از نان سفید درست می شود. دو نوع وجود دارد

آردهای سوخاری‌ در بازار معمولاً از نان‌ های حجیم تولید می‌شوند. این نان‌ها به نحوی حرارت می‌بینند که رطوبتشان گرفته، خشک، قهوه‌ای و برشته شوند و وقتیکه نان خشک‌ شده به صورت آرد در بیاید، تشخیص مرغوب‌ترین نوع آرد سوخاری وجود ندارد مگر این که بو و رنگ آن طبیعی باشد. آرد سوخاری مرغوب نباید بوی کهنگی بدهد و باید دانه‌ بندی آن یکسان و یکنواخت باشد. چون رطوبت این آرد کم است، احتمال کمی برای فساد آن وجود دارد مگر اینکه در شرایط نامناسب مثلاً محیط مرطوب و به مدت طولانی نگهداری یا از همان ابتدا در تهیه آن، از نان کپک‌زده استفاده شده باشد.

آرد سوخاری در انواع پودر، نوع دانه درشت یا ادویه‌دار به بازار عرضه می‌شود که این مسئله به نوع آسیاب و الک کردن و نوع مصرف آرد، بستگی دارد. معمولاً در تهیه غذاهای سرخ‌ شده برای تردی بیشتر مثلاً در تکه‌ های مرغ، نوع درشت و در تهیه ناگت، کتلت یا ماهی نوع پودری آن بیش‌ترین کاربرد را دارد.

عصاره سبزی‌ها یا مرغ و گوشت هم به پودرهای سوخاری خانگی می‌افزایند. در این صورت، باید پودر افزودنی کاملا خشک باشد و در جای خشک و خنک نگهداری شود. در غیر این صورت، امکان کپک زدن و فساد پودر سوخاری خانگی وجود خواهد داشت.

در تولید نوع ادویه‌ دار آرد سوخاری نیز دو دیدگاه منفی و مثبت مطرح است. در نگرش منفی احتمال می‌رود به دلیل اینکه طعم، بو و رنگ آرد از کیفیت خوبی برخوردار نیست، آن را با ادویه طعم‌ دار کرده‌اند تا طعم نامطلوب و ماندگی آن مشخص نشود اما وجه مثبت این است که با توجه به در نظر گرفتن انواع ذائقه‌ ها، ادویه‌ های مختلف به آن افزوده شود تا مصرف‌ کننده آرد سوخاری ادویه دار مناسب را در پخت گوشت، ماهی، مرغ به کار برد.

Best Keto Bread Crumbs Substitute | Exclusive Hip2Keto Recipe

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

نکات تهیه پودر سوخاری

پودر سوخاری پودری که از کناره های نان تست تهیه میشود . البته میتوانید از نان تست بیات شده کامل هم استفاده کنید ولی قسمت های کناری پودر خوشمزه تری به شما میدهد .

در صورت تمایل پودر سوخاری رو با نان های معمولی تهیه کنید ، البته نان های حجیم مزه بهتری دارند

پودر سوخاری رو فقط از خمیر داخل باگت تهیه کنید . برای این کار هر بار نان باگت مصرف میکنید خمیر داخلش رو نگه دارید و در زمان مناسب آن ها را به پودر سوخاری تبدیل کنید .

4پودر سوخاری تهیه شده را داخل ظرف در بسته و داخل یخچال نگهداری کنید .

مقداری فلفل ، پودر سیر ، پودر زنجبیل ، زردچوبه یا زعفران هم به پودر اضافه کنید تا خوشمزه تر بشود. نسبت و نوع ادویه بستگی به ذائقه شما دارد.

پودر سوخاری کارخانه ای هم دقیقا به همین شکل هست با این تفاوت که آنها پودر را در دو مرحله حرارت میدهند چون نان های کارخانه ای به شدت بیات هستند .

نوع درشت پودر سوخاری بیشتر برای غذاهای سرخ شده که باید ترد باشند مانند مرغ سوخاری، و نوع نرم آن بیشتر برای کباب شامی، کتلت، ماهی، بادمجان سوخاری و ... کاربرد دارد.

میزان خرد کردن نان به سلیقه شما بستگی دارد. در صورتی که تمایل دارید پودر سوخاری نرمی داشته باشید، می‌توانید پودر حاصل را الک کرده و دانه‌های درشت باقیمانده در الک را دوباره میکس کنید. ولی برای تهیه پودر سوخاری kfc بهتر است پودر سوخاری کمی درشت باشد.

How to Make Homemade Breadcrumbs in the Food Processor

تفاوت آرد سوخاری و پودر سوخاری 

آرد سوخاری از آرد گندم و چندین ادویه خاص تشکیل شده است ولی در پودر سوخاری ، آرد گندم ابتدا به نان حجیم تبدیل شده ، سپس پس از خشک و آسیاب شدن به صورت ساده یا ترکیبی از ادویه جات مخصوص مورد استفاده قرار میگیرد 

پانکو پودر سوخاری 

تولید آرد سوخاری به شما امکان می دهد محصولی با ساختار عالی ایجاد کنید: از خصوصیات ارگان ولپتیک محافظت می شود و انواع مختلف آرد سوخاری برای ایجاد غذاهای مختلف مناسب است. روش ژاپنی است که به معنی تکه های کوچک نان است. این محصول توسط پیشرفته ترین ماشین آلات در جهان تولید می شود و بدون هیچ تکه سوخته شده ای پخته می‌شود. آرد سوخاری پانکو توسط به روزترین دستگاه های مدرن دنیا تولید می شود؛ با یک بار پخت رنگ آرد سوخاری روشن می شود و پس از سرخ شدن در روغن، پودر سوخاری رنگ طلائی زیبایی به خود می گیرد

در عین حال به خاطر آنکه هیچگونه پوسته نان و یا سوختگی نان در این محصول نیست، پس از سرخ شدن در روغن، کاملا یک دست باقی خواهد ماند. بافت حجیم این محصول موجب جذب کمتر چربی می شود و در نتیجه نسبت به نمونه های مشابه سالم‌تر است. هم شکل بودن دانه های آرد سوخاری مزیت ویژه ای است که حالت ترد و پفکی یکدست و زیبایی را به غذای سوخاری شما می دهد.

پانکو در هر منوی غذایی قابل استفاده می باشد. میگوی سوخاری ، فیله مرغ سوخاری ، ماهی سوخاری حلقه های پیاز سوخاری ، قارچ سوخاری لیست غذاهایی که در تولید آن از پانکو استفاده می‌شود بی پایان است. طعمی بی نظیر متناسب با غذاهای آسیایی که در مقایسه با پودر سوخاری های دیگر و یا پودر سوخاری های مشابه که غالبا آرد ، گرد و بافتی سفت دارند بسیار با کیفیت‌تر است.

پانکو از ترکيب ويژه ای از آرد با پروتئين بالا و ساير مواد اوليه با کيفيت ساخته شده است و مهمترین ویژگی ای که پانکو را از سایر آردهای سوخاری منحصر به فرد می کند، روش های سنتی پخت، خشک کردن و آسیاب کردن پانکو است. ویژگی های اصلی پانکو به سبک ژاپنی، سبُک و ترد بودن آن است. این سبک پخت باعث می شود که مواد غذایی بافت ترد و سبک داشته باشند که روغن کمتری نیز جذب کرده و وعده غذایی سالم تری ارائه می کند.

بافت متخلخل و حجيم اين محصول موجب جذب کمتر چربی میشود و در نتيجه نسبت به نمونه های مشابه سالمتر است. هم شکل بودن دانه های آرد سوخاری مزيت ويژه ای است که حالت ترد و پفکی يکدست و زيبايی را به غذای سوخاری شما می دهد.دو نوع پانکو وجود دارد يکی ساخته شده از نان سفيد بدون سبوس و ديگری پانکوی قهوه‌ای که از کل نان ساخته می شود.

با يک بار پخت رنگ آرد سوخاری روشن می شود؛ و پس از سرخ شدن در روغن، پودر و آرد سوخاري رنگ طلائی زيبايی به خود می گيرد؛ در عين حال به خاطر آنکه هيچگونه پوسته نان و يا سوختگی نان در اين محصول نيست، پس از سرخ شدن در روغن، کاملا يک دست باقی خواهد ماند.

پانکو نوعی از پودرسوخاری پرک شده است و معمولاً در آشپزی آسیایی استفاده می شود، هرچند در آشپزی غربی هم در دامنه وسیعی عمومی شده است. چیزی که آن را از دیگر پودر و آرد سوخاری‌ها متمایز می‌کند، بافت و نوع تهیه آن است.

پانکو یکی از طعم دهنده های پر طرفدار است و در خوراکی هایی مثل میگو و مرغ طعم بسیار خوبی ایجاد می کند. پودر و آرد سوخاری پانکو علاوه بر ترد کردن مواد غذایی، طعم لذت بخشی به آن‌ها می‌دهد. پانکو انتخاب خوبی برای یک آشپزی سالم با ارزش غذایی بالا است .

پودر سوخاری را می‌توان برای تردتر کردن شامی، کتلت، کوکو و فلافل استفاده کرد که طعم آن را نیز، لذیذتر می‌کند. این پودر همچنین طوری تهیه شده که فاقد اسید‌های چرب ترانس است و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای جایگزین کردن انواع دیگر پودر و آرد سوخاری باشد

Bakery Solutions I Technology for Bakeries | Bühler Group

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده