بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت پاستا با ماهی سالمون

آموزش پخت پاستا با ماهی سالمون

سالمون به دلیل خواص متعدد درمانی که دارد، نسبت به سایر ماهی هایی که در بازار یافت می شود، گرانقیمت تر است. همچنین از آنجا که سالمون وارداتی است و تولید داخلی نیست، هزینه آن نسبت به ماهی های تولید داخل بیشتر می شود ، چون واردکننده سالمون مراحلی را برای وارد کردن آن طی می کند. رسپی ماهی به صورت بسته بندی و کاملاً بهداشتی در فروشگاه های زنجیره ای یافت می شود. رسپی سالمون به صورت های استیک سالمون و فیله سالمون عرضه می شود. هر یک با توجه به وزن، قیمت متفاوتی دارند.


مواد لازم : برای 4 نفر

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

500 گرم سالمون نروژی

600 گرم پاستا

100 گرم پیاز خردشده

150 گرم پنیر رنده شده گودا یا چدار

 50 گرم زیتون سیاه خردشده

   4 حبه سیر خردشده

      گوجه فرنگی خردشده به میزان لازم

      روغن زیتون به میزان لازم

      چند برگ پونه و ریحان و مارچوبه

     فلفل آسیاب شده با نمک دریایی به میزان لازم

طرز تهیه :

 ابتدا به سالمون نمک و فلفل اضافه کنید و در ماهی تابه ی داغ که آب بسیار کمی وجود دارد بگذارید.سپس پاستا را بپزید.

روغن زیتون، پیاز، سیر، مارچوبه و گوجه ی خردشده را مخلوط کرده و به پاستا اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. سپس سالمون نروژی، پنیر گودا یا چدار و زیتون را به پاستا اضافه کنید.پاستای آماده شده را داخل ظرف ریخته و چند برگ پونه و ریحان را به آن اضافه کنید.


فواید ماهی سالمون

1- پیشگیری از سرطان

گوشت ماهی سالمون حاوی رنگدانه‌های کارتنوییدی است و به همین دلیل به رنگ صورتی است. در این رنگدانه‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های قوی وجود دارد که در بدن موجب رشد و سلامت سلول و بافت‌های بدن می شود. همچنین رنگدانه های کارتنوییدی می توانند رادیکال‌های آزاد مضر بدن را که در اثر فعل و انفعالات شیمیایی در بدن ایجاد می‌شوند، جذب کنند. در نتیجه کسانی که ماهی سالمون مصرف می کنند، از تخریب و تکثیر بیش از حد سلول و ایجاد تومورهای سرطانی در آنها پیشگیری می شود. بانوان بیش از آقایان باید ماهی سالمون مصرف کنند. زیرا این غذا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری می کند.


2- تقویت سیستم ایمنی

ماهی سالمون حاوی ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم می باشد که این ماده می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در عین حال احتمال ابتلا به عفونت ها را نیز کاهش دهد.

3- درمان روماتیسم

ماهی سالمون دارای امگا3 زیادی است که این ماده خاصیت ضد التهابی دارد. همچنین برای کسانی که به دردهای مفصلی و روماتیسمی مبتلا هستند، این ماهی مفید است.


متاسفانه بدن انسان قادر به تولید حجم مناسبی از امگا3 نیست. به همین دلیل هم متخصصان مصرف خوراکی‌های سرشار از این اسید چرب پرخاصیت برای بدن را به همه افراد در تمام گروه‌های سنی توصیه می‌کنند.

سالمون به دلیل داشتن امگاـ3 قابل جذب، خاصیت ضدالتهابی داشته و اثر مطلوبی در کاهش دردهای مفصلی و روماتیسمی دارد و شانس زنده ماندن بعد از سکته قلبی را افزایش می‌دهد. 113 گرم از این ماهی 87 درصد از نیاز بدن به امگا3 را تامین می کند و این مقدار از بروز حملات قلبی، ریتم های نامنظم قلب، لخته شدن خون درون رگ ها پیشگیری می کند. انجمن قلب آمریکا به تمام افراد توصیه می‌کند برای حفظ سلامتشان حداقل هفته‌ای 2 مرتبه ماهی، به‌خصوص ماهی‌های چرب حاوی امگا3 مصرف کنند.

negineabzian

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده