بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت نان عسلی گیس بافت

 آموزش پخت نان عسلی گیس بافت

طرز پخت نان در منزل بسیار ساده است البته نکته هایی دارد که بعد از تمرین کردن کم کم می توانید براحتی در منزل نان مورد علاقه خود را تهیه و آماده کنید. آرد نان معمولا همان آرد گندم کامل (سبوس‌دار) است که در تهیه انواع نان باگت، نان ساندویچی و نان فانتزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آرد نان در بین کلیه آردها، ببشترین میزان گلوتن را دارد و از این نظر بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. این آرد را می‌توان از مغازه‌های نان فانتزی تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد.


مواد لازم :

4-1/2 تا 6 فنجان آرد 

1-1/2 فنجان آب ولرم، تقسیم

1/3 فنجان عسل  

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

      1 بسته کوچک مخمرخشک فعال

     1 قاشق چایخوری شکر 

      1 عدد تخم مرغ

      3 عدد زرده تخم مرغ

      2 قاشق غذاخوری روغن کانولا

      2 قاشق چایخوری نمک

 

مواد لازم : برای تزیین روی نان

1-1/2 فنجان کشمش، چیپس شکلات 

 1/2 قاشق چایخوری نمک

      1 عدد تخم مرغ

      1 قاشق غذاخوری آب سرد  

         دانه کنجد برای تزیین روی نان

فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 195درجه سانتیگراد روشن کنید.

طرز تهیه : 

کمی آب ولرم را با درجه حرارت 110 درجه را در یک کاسه بزرگ بریزید ومخمرخشک فعال را با شکر را توی کاسه اضافه کرده وکمی هم بزنید تا حل شود.10 دقیقه صبرکنید. تا مخمرعمل کند. باقی مانده آب را به مخمرعمل کنید. بعد تخم مرغ، زرده تخم مرغ، عسل، نمک و روغن کانولا را هم اضافه کرده و کمی هم بزنید. آرد را اضافه و با هم مخلوط کنید. تا خمیری یکدست و منسجمی داشته باشید. اگر دوست داشته باشید می توانید کشمش ویا شکلات را توی خمیراضافه کرده وکاملا باهم مخلوط کنید.

سپس روی ظرف را با یک حوله تمیز بپوشانید برای اینکه خمیر زودتر حجیم شود می توانید به مدت 1 ساعت کاسه خمیررا در فر خاموش قرار داده ویک ظرف آب را روی حرارت بجوش بیاورید و در فر قرارداده تا محیط فرخاموش گرم و مرطوب شود. سپس بعد از حجیم شدن روی سطحی کمی آرد بپاشید وخمیر را کمی با دست ورز دهید.

خمیر را به چند قسمت دلخواه تقسیم کنید وهر قسمت را بصورت یک نوار بلند با دست شکل دهید.طبق تصاویر خمیر را به هم به بافید و دو طرف خمیر را با دست کمی فشار داده تا به هم بچسبد. تخم مرغ را با نمک ، آب و در صورت تمایل کمی زعفران آب کرده مخلوط کنید و با یک برس روی نانها را پوشش دهید.

30 تا 45 دقیقه فرصت داده تا دوباره خمیر استراحت دوم را بکند وحجیم شود. نان را روی کاغذ پوستی در سینی فر قرارداده وبه مدت 20 دقیقه در فرقرار دهید و برای بار دوم با قلم مو دوباره روی نان را با تخم مرغ زده شده پوشش دهید و باز به مدت 20 دقیقه درفرقرار داده تا روی نان برشته و طلایی شود.

نکته : ازاین مقدار خمیر برای 1 نان بزرگ و یا 24 نان کوچک میتوانید درست کنید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده