بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت ماکارانی با پنیر چدار

آموزش پخت  ماکارانی با پنیر چدار

معمولا ماکارانی در انواع شکل و یا پخت ها دارای محبوبیت خاصی در بین تمام گروه های سنی در سراسر دنیا وجود دارد و همه از خوردن این غذای فوق العاده خوشمزه و خوش عطر لذت می برنند . تمام خوشمزگی غذا به نحوه پخت غذاست و شما با کمترین لوازم گاهی می توانید غذاهای خوشمزه تهیه کنید و فقط در آشپزی کمی صبر و حوصله باید داشته باشید.

در این دستور غذایی از ترکیباتی مانند ماکارانی پنه (یا هر شکلی که دوست دارید ) ، گوشت چرخ شده گاو یا گوساله ، گوسفندی و یا مخلوط ، پیاز ریز خرد شده، گوجه فرنگی پوره شده بدون آب نمک ، خیارشور خرد شده ، خردل ، سس گوجه فرنگی ، 1 قاشق چایخوری ادویه گوشت ( دستور تهیه آن در همین صفحه ) ، نمک چاشنی ، پنیر چدار کم چرب خرد شده، پیازچه خرد شده ، اختیاری ،شما حتی می توانید از گوشت های سفید و یا از سویا هم استفاده کنید در طعم و مزه غذا اثری ندارد.

مواد لازم : برای 4 نفر

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان


1-1/2 فنجان ماکارانی

342 گرم گوشت چرخ کرده

392 گرم آب گوجه فرنگی

1/4 قاشق چای خوری نمک

3/4 فنجان پنیر چدار

2 قاشق غذاخوری سس گوجه

2 قاشق غذاخوری سس خردل

1 قاشق چایخوری ادویه

2 قاشق غذاخوری پیاز

2 قاشق غذاخوری خیارشور

  کمی پیازچه ریز خرد شده

ماکارانی را طبق دستور کارخانه که در پشت آن ذکر شده در یک قابلمه آبجوش بپزید و بعد از پخت در آبکش بریزید و کمی با آب سرد آن را شسته تا لعاب اضافی خارج و از چسبندگی آن جلو گیری کند.

در یک ماهی تابه بزرگ پیاز را با کمی روغن تفت داده تا نرم و سبک شود و بعد گوشت چرخ شده را هم اضافه کنید و کاملا روی حرارت متوسط ​​تفت داده تا رنگ گوشت دیگر صورتی نباشد و آب اضافه آن هم تبخیر شود.

ماکارانی آبکش شده را به گوشت اضافه کرده و کمی با هم ترکیب کنید و بعد به ترتیب پوره گوجه فرنگی ، خیار شور خرد شده ، خردل ، سس گوجه فرنگی ، ادویه استیک و نمک به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا طعم ها آزاد و آب اضافی غذا کشیده شود.

سپس پنیر چدار یا هر پنیری که دوست دارید را روی ترکیب بپاشید و از روی حرارت بردارید. درب تابه را گذاشته تا پنیر با گرمای ماکارانی ذوب شود و بعد پیازچه خرد شده را روی ترکیب بپاشید و غذا را سرو کنید.

نکته :

اگر به کنسرو گوجه فرنگی دسترسی ندارید مهم نیست می توانید گوجه فرنگی را در منزل پوره کنید.


ارزش غذایی

 391 کالری ، 12 گرم چربی (6 گرم چربی اشباع) ، کلسترول 57 میلی گرم ، 759 میلی گرم سدیم ، 43 گرم کربوهیدرات (10 گرم قند ، 4 گرم فیبر) ، پروتئین 28 گرم. مبادلات دیابتی: 3 گوشت بدون چربی ، 2 نشاسته ، 1 سبزیجات ، 1/2 چربی.

در این مرحله براحتی در منزل این ادویه عالی را تهیه و در یک شیشه در بسته نگهدارید و از این ادویه برای خوشمزه و خوش عطر کردن غذاهای گوشتی مانند گوشت قرمز مخصوصا برای استیک عالیه پس براحتی این ادویه را تهیه کنید.


ادویه خانگی استیک

2 قاشق غذاخوری نمک کوثر، 2 قاشق غذاخوری فلفل سیاه،2 قاشق غذاخوری پودر سیر، 1 قاشق غذاخوری پاپریکا دودی، 1 قاشق غذاخوری پودر پیاز، 2 قاشق چایخوری رزماری خشک، 2 قاشق چای خوری آویشن خشک

تمام مواد لازم برای ادویه استیک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنیدو در یک ظرف درب دار بریزید و ماندگاری ادویه تا 6 ماه است.

نکات

 همه ما می دانیم که یک غذای گوشتی یا استیک جدای نمک و فلفل که به آن نیاز دارد ،یک ادویه خوش عطر هم مورد نیاز است و این ادویه با ترکیب سیر ، پیاز و گیاهان بر روی غذا تأثیر می گذارد.فکر می کنم این ادویه طعم گوشت را تکمیل می کند ، نه این که آن را تحت تأثیر قرار دهد. این ترکیب ادویه بیشتر نمک و فلفل است ، تهیه این چاشنی بسیار ساده است و در صورت بسته شدن درب ظرف ، ماه ها عطر آن باقی می ماند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده