مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت نان باگت در خانه

آموزش پخت نان باگت در خانه

پخت نان شاید کمی سخت باشد ولی گاهی یک بار پختن یک نان یا نان شیرینی خانگی خالی از لطف نیست چرا که در خانه عطری دلپذیرتر از بوی نان تازه نیست. طبخ نان های سنتی ایران شاید با امکانات خانگی ممکن نباشد اما بسیاری از نان های حجیم و نیمه حجیم و همچنین نان صبحانه را می توان در خانه تهیه کرد. پختن چنین نان هایی کار چندان دشواری نیستنان باگت نانی حجیم و مخصوص کشور فرانسه است، البته امروزه نان باگت در تمام دنیا تهیه و سرو می شود. نان باگت از ترکیب شیر، آرد سفید و تخم مرغ تهیه می شود و در منزل به راحتی شما می توانید آن را تهیه کنید. نان باگت برای تهیه انواع ساندویچ و فست فود مناسب است.

مواد لازم :

1/4 لیوان کره ذوب شده

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

1/2 لیوان آب

1 لیوان شیر

4 لیوان آرد سفید

1 قاشق غذاخوری پودر خمیر مایه

2 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق مرباخوری سرخالی نمک

1 عدد تخم مرغ


مواد لازم : برای رومال

1/2 لیوان شیر

1 عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه :

شیر و کره و آب را داخل یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت متوسط قرار داده تا گرم شوند. حالا ظرف را از روی حرارت برداشته تا کمی مواد ولرم شده و حرارت خود را از دست بدهند. بعد از اینکه مخلوط شیر و آب کره ولرم شد، آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و 3/4 آرد را با پودر خمیر مایه ، شکر و نمک مخلوط کرده و به مخلوط شیر اضافه کنید.

تخم مرغ را به مخلوط مواد نان باگت اضافه کنید و سپس باقی آرد را کم کم به مواد اضافه کنید. آرد را تا جایی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد در عین حال لطافت خود را حفظ کند، خمیر را ده دقیقه ورز دهید. حالا روی سطح را آرد بپاشید و خمیر را روی سطح به صورت استوانه ای در بیاورید و بعد با یک چاقوی تیز و مرطوب خمیر نان باگت را به 16قسمت مساوی تقسیم کنید. چانه های خمیر را با وردنه روی سطح آرد پاشی شده باز کنید و سپس درباره رول کنید و در آخر دو طرف رول خمیر را با انگشت شست و اشاره فشار دهید تا خمیر باز نشود.

رول های خمیر نان باگت را درون سینی فری که کمی چرب کرده اید با فاصله بچینید. حالا روی سینی فر با با سلفون بپوشانید و 2 ساعت به خمیر نان باگت استراحت دهید، بعد از 2 ساعت روی نان ها را با مخلوط 1 زرده تخم مرغ و شیر با هم خوب هم زده و روی نان ها را با یک برس با این ترکیب پوشش دهید.


فر را از 15دقیقه قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد یا 400 درجه فارنهایت روشن کنید و داخل فر یک کاسه آب قرار دهید. حالا سینی نان باگت را در طبقه وسط فر به مدت 20 الی 25 دقیقه قرار دهید تا نان های باگت خوب پخته و سپس گریل را به مدت 2 دقیقه با دمای متوسط روشن کنید تا سطح نان ها طلایی شوند.

بعد از زمان پخت نان های باگت را درون کاغذ فویل بپیچید و روی آنها را با پارچه بپوشانید تا نان های باگت نرم شوند. بعد از اینکه نان های باگت حرارت خود را از دست دادند در کنار انواع غذاها یا بصورت پر شده با ترکیبات دلخواه سرو هستند،

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده