مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت رولت گوشت چرخ شده شکم پر

آموزش پخت رولت گوشت چرخ شده شکم پر

یکی از غذاهای ساده ولی خوشمزه و چشم نواز رولت گوشت است که شما میتوانید با سلیقه خود توی رولت را با ترکیبات دلخواه پر کنید و بعد با یک سس عالی خانگی آن را پخته و آماده سرو کنید.رولت گوشت غذایی مجلسی است که آن را با گوشت چرخکرده یا ورقه های نازک گوشت می توان تهیه و با سبزیجات بخار پز شده سرو کرد.


مواد لازم : برای 4 نفر

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

500 گرم گوشت چرخ کرده

  50 گرم مغز نان باگت خشک شده

     1 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

     1 قاشق چایخوری زردچوبه

     3 قاشق غذاخوری زرشک

     2 قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده

     3 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

     3 قاشق غذاخوری مغز گردو خرد شده

     1عدد پیاز متوسط

     1عدد تخم مرغ

         نمک و فلفل به میزان لازم

مواد لازم: برای تهیه سس

1/2 لیتر آبجوش

   3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

   1 عدد پیاز متوسط

   1 قاشق چایخوری پودر سیر

   2 قاشق غذا خوری آبلیمو

   3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرد

       نمک و فلفل به میزان لازم

       روغن به میزان لازم

طرز تهیه :

پیاز را رنده کرده و آب آن را گرفته و توی یک کاسه بریزید وگوشت چرخکرده را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و پودر گشنیز به آن اضافه کنید و خوب وزر دهید. در این مرحله از طرز تهیه رولت گوشت پودر نان باگت را به همراه تخم مرغ به مواد رولت گوشت اضافه کره و خوب ورز دهید حالا مایه رولت گوشت را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

 سس رولت گوشت را آماده کنید. پیاز را نگینی خرد کنید قابلمه را روی حرارت قرار دهید مقداری روغن داخل آن ریخته حالا پیاز را به روغن اضافه کرده و خوب سرخ کنید. در این مرحله بعد سرخ شدن پیاز، زردچوبه و فلفل و پودر سیر را اضافه کنید و کمی تفت دهید در آخر رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی که رب گوجه فرنگی سرخ شد حالا آب را اضافه کنید و اجازه دهید تا جوش بیاید وقتیکه جوش آمد زعفران و آب لیمو ترش را اضافه می کنید بعد از اینکه پنج دقیقه جوشید حرارت زیر سس را خاموش کنید.

 بعد از 1ساعت مایه رولت گوشت را از یخچال خارج کنید با وردنه گوشت را باز کنید. فقط توجه داشته باشید که ضخامت گوشت کم نباشد حالا مخلوط گشنیز و جعفری خرد شده را به همراه زرشک و گردوی خرد شده را روی گوشت پهن شده بریزید و سپس گوشت را رول کنید و حالا رول گوشت را داخل فویل بپیچید و دوباره در یخچال به مدت نیم ساعت قرار دهید.

رولت گوشت فر را با دمای 175درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید. حالا تابه را روی حرارت قرار دهید کمی روغن داخل آن بریزید و رولت گوشت را سرخ کنید. رولت سرخ شده را درون قالب قرار داده و سس را روی آن بریزید حالا قالب را درون فر به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا رولت گوشت بپزد.

اکنون رولت گوشت را درون ظرفی که در نظر گرفته اید قرار دهید اطراف آن را با زرشک و تکه های گردو تزیین کنید سپس با سالاد و برش های نان یا پلو می توانید سرو کنید.

نکته:

 از گوشت تکه ای استفاده کردید ابتدا گوشت را با بیفتک بکوبید و بعد مزه دار کنید. برای مواد لای رولت می توانید از مخلوط قارچ و هویج و فلفل دلمه ای به جای گردو و سبزیجات استفاده کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده