بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت نان حجیم با طعم سیب و دارچینی

آموزش پخت نان حجیم با طعم سیب و دارچینی

اصولا نان یک پایه اصلی در کنار همه غذاها است واین نانی لطیف و نرم با طعم و عطر بی نظیر است. این نان خوشمزه و حجیم برای وعده صبحانه یا عصرانه مناسب است، این نان فوق العاده را با چای یا قهوه می توانید سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه نان سیب و دارچین

400 گرم آرد مخصوص شیرینی پزی

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

150 میلی لیترشیر ولرم

1/2 قاشق چایخوری وانیل

 50 گرم کره ذوب شده

   1 عدتخم مرغ

  1 قاشق غذاخوری پودر خمیر مایه

  2 قاشق غذاخوری شکر

  1 قاشق غذاخوری خامه صبحانه


مواد لازم : مواد میانی نان

2 عدد سیب

5 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق غذاخوری دارچین

1 عدد زرده تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده

طرز تهیه :

پودر خمیر مایه را داخل یک کاسه بریزید حالا شیر ولرم را با یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند بعد درب ظرف را بپوشانید و ده دقیقه زمان دهید تا خمیر مایه عمل بیاید.


یک کاسه بزرگ بردارید حالا تخم مرغ را داخل آن شکسته و سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. حالا خامه و کره ذوب شده را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.


مخلوط خمیر مایه و شیر را به مواد نان سیب و دارچین اضافه کنید و در آخر آرد الک شده را کم کم به مواد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد در عین حال لطافت خود را حفظ کند. خمیر را داخل یک کاسه که چرب شده قرار دهید، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر در محیط آشپزخانه به مدت 1ساعت استراحت کند.

سیب ها را شسته و پوست آنها را بگیرید و سپس به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا سیب ها را داخل کاسه ریخته و با شکر و پودر دارچین مخلوط کنید.

بعد از 1ساعت روی سطح کار خود را آرد بپاشید حالا خمیر را به قطر یک سانتیمتر با وردنه باز کنید. یک قالب کمر بندی به قطر 30 سانتیمتر انتخاب کنید، کف قالب را چرب کنید حالا خمیر را داخل آن قرار دهید به طوریکه خمیر از لبه های قالب بیرون بزند. حالا مواد میانی را روی خمیر پهن کنید و بعد لبه های خمیر را روی مواد میانی قرار دهید باید روی مواد را کامل بپوشاند.

فر را از 15دقیقه قبل با دمای 180درجه سانتیگراد روشن کنید. حالا روی نان را با رومال یک عدد زرده تخم مرغ و زعفران رومال کنید. حالا قالب نان سیب و درچین را به مدت 30 الی 40 دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان بپزد برای طلایی شدن روی نان گریل را به مدت 2 دقیقه روشن کنید. بعد از اینکه نان پخت آن را روی صفحه مشبک فلزی قرار دهید تا خنک شود،سپس می توانید نان سیب و دارچین را درون کیسه فریزر تا زمان سرو نگهداری کنید.

نکته:

در زمان قرا دادن قالب نان داخل فر حتما یک کاسه آب جوش درون فر قرار دهید تا نان شما سفت نشود. سیب ها را بعد از برش حتما با پارچه نخی تمیز خشک کنید بعد با شکر و دارچین مخلوط کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده