بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت کاری ویندالو؛ از محبوبترین کاری های هندی

آموزش پخت کاری ویندالو؛ از محبوبترین کاری های هندی

ویندالوی گوا چیست؟

از ویندالوی گوا به‌عنوان یک غذای بسیار تند و خوشمزه ولی با تندی بسیار کمتر میتوان نام برد. ویندالو، یک نوع کاری محبوب در منطقه گوا و سایر نقاط کشور هند است. این غذا یک جزء اصلی از منوی رستوران‌ های هندی است و اغلب از آن، به‌عنوان یک غذای تند و آتشین یاد می‌شود. این غذا از یک غذای پرتغالی ریشه گرفته است و معمولا از گوشت خوابانده‌شده در سیر و سرکه خرما تهیه می‌شود.


مواد لازم : برای 4 تا 6 نفر

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

1/5 لیوان آب

1/4 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

  2 عدد پیاز بزرگ پوست‌کنده و خردشده

  2 قاشق غذاخوری روغن

  2 قاشق غذاخوری سرکه

  1 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای

  1 قاشق غذاخوری دانه خردل

  1قاشق غذاخوری سیر کاملا ریزشده

  1 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه کاملا ریزشده

  1 قاشق غذاخوری پودرگشنیز

  1 کیلوگرم گوشت گوساله یا مرغ خردشده در قطعات کوچک

     برنج پخته یا نان گرم برای سرو غذا

     نمک به میزان لازم


مواد لازم :خمیر ماسالا

3/4 قاشق چایخوری تخم شنبلیله

   1 قاشق چای‌خوری زیره سبز

   1 قاشق چای‌خوری فلفل سیاه

   7 عدد فلفل چیلی خشک‌شده

   1 عدد چوب دارچین حدود چهار سانتی‌متر

   2 عدد دانه هل

  2 قاشق چای‌خوری آب

طرز تهیه :

پیازهای خردشده را در یک قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید تا رنگ آن‌ها کاراملی شود. با استفاده از خردکن، مخلوط پیاز و روغن را آن‌قدر ریز کنید تا تبدیل به یک خمیر یک‌دست شود و سپس آن را کنار بگذارید.


سرکه و شکر قهوه‌ای را مخلوط کنید و کنار بگذارید.


دانه‌های خردل را در ماهیتابه‌ای که پیازها را در آن آماده کردید، سرخ کنید تا صدای جلز‌و‌ولز آن‌ها دربیاید، سپس سیر و زنجبیل ریزشده را به آن اضافه کنید و به‌مدت دو دقیقه به سرخ‌کردن ادامه دهید.


پودر زردچوبه، گشنیز و نمک را به ماهیتابه اضافه کنید. سپس قطعه‌های گوشت گوساله (یا مرغ) را به آن بیفزایید و به‌مدت 6 تا 8 دقیقه سرخ کنید تا رنگ آن‌ها قهوه‌ای شود. سپس محتویات ماهیتابه را خالی کنید و کنار بگذارید.

خمیر ماسالای خانگی خود را با مخلوط و خردکردن تمام مواد اولیه در یک خردکن یا هاون، درست کنید.


روغن باقی‌مانده را در همان ماهیتابه اصلی بریزید و خمیر ماسالا و پیازی که قبلا تهیه کرده‌اید را برای دو دقیقه مخلوط و سرخ کنید. سپس این مخلوط را در ترکیب آب و سرکه و شکر که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و هم بزنید.

تکه‌های قهوه‌ای گوشت گوساله (یا مرغ) را به آن اضافه کنید و تا زمانی که گوشت نرم و ترد شود، به پختن آن ادامه دهید. غذای شما زمانی که آب گوشت، سس مانند و غلیظ شود، آماده است و می‌توان آن را با برنج پخته یا نان گرم سرو کرد.


درباره خورش

ویندالو در گوا علی‌رغم شهرت آن به یک غذای تند و آتشین، یک وعده غذای دلچسب و کاملا لذیذ است. شهرت تند بودن این غذا از خانه‌های سرو کاری در بریتانیا نشات می‌گیرد. یک ویندالوی انگلیسی با مقدار زیادی فلفل چیلی تند آماده می‌شود‌؛ اما باید بدانید که ریشه‌های اصلی این غذا به شهر گوا بازمی‌گردد.


در گذر سال‌ها، سرکه خرما و سیر، جای ترکیب مخصوص سرکه و سیر را گرفته است؛ ترکیبی که ملوانان پرتغالی برای حفظ گوشت خام در سفرهای دریایی خود استفاده می‌کردند.


طعم متمایز ادویه‌های مهم ماسالا، یعنی دارچین، شنبلیله، زیره سبز، فلفل سیاه، هل و چیلی برشته‌شده در حین برشته‌شدن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ویندالوی گوا است. در نهایت، شکر و زنجبیل، شیرینی منحصربه‌فردی را به این غذا اضافه می‌کنند. ویندالو با برنج و نان، ترکیبی بی‌نظیر است،

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده