بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت دال عدس جنوبی به دو روش

آموزش پخت دال عدس جنوبی به دو روش

شما می توانید آن را در کنار خانواده خود میل کنید و لذت دورهمی خود را چند برابر کنید. این خورش همراه با پلو سرو می شود.

دال در زبان هندی به معنای حبوبات است که انواع متنوعی از آن در هند وجود دارد. در ایران عدس قرمز به دال عدس معروف است که اصطلاح غلطی است. در هند به انواع خوراکی هایی که با حبوبات مختلف تهیه می شود، دال می گویند که غذای اکثر مردم هند است. البته در ایران به غذای ترکیه ای سوپ عدس قرمز هم دال عدس می گویند که غلط است.

مواد لازم :

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

200 گرم عدس قرمز

1/5 لیوان آب

1 لیوان عصاره تمر هندی

3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1 عدد پیاز خرد شده

1 عدد سیب زمینی

1 بوته سیر له شده

نمک ، فلفل ، زردچوبه به میزان دلخواه

روغن به میزان لازم

طرز تهیه : روش اول

ابتدا پیاز را با کمی روغن در تابه تفت می دهیم تا طلایی رنگ شود. سپس ادویه جات خود، زردچوبه، گرمصاله مرغ و ماهی، نمک، فلفل سیاه، سیر له شده را به آن افزوده و خوب مواد را تفت می دهیم. بهتر است که از ادویه جات خالص برای تهیه دال عدس خود استفاده کنیم اگر شما برای غذای خود مقدار زیادی ادویه و چاشنی های متفرقه استفاده می کنید، کافیست از ادویه مخصوص به مقدار کمی استفاده کنید. حال رب گوجه فرنگی را نیز اضافه می کنیم و پس از 30 ثانیه تابه را از روی حرارت بر می داریم.


آموزش پخت دومین روش

درون قابلمه عدس شسته شده، سیب زمینی نگینی شده و آب می ریزیم. سپس آن ها را روی حرارت ملایم قرار داده و می گذاریم برای 20 دقیقه عدس کاملا پخته شود. پس از این پیاز تفت داده شده را همراه با عصاره تمرهندی ( ترجیها تمرهندی ستاره را استفاده کنید چون نمک ندارد و کم هسته می باشد) به مخلوط درون قابلمه خود اضافه کنید. آن ها را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا جا بیفتد. دال عدس شما آماده سرو است.

نکته :

عدس قرمز تقریبا موقع پخت 2 برابر می شود.

برای تهیه عصاره تمرهندی آن را در آب جوش ریخته و خوب چنگ بزنید تا گوشت و هسته جدا شود. سپس آن را از صافی رد کنید و چند بار داخل آب ریخته و خوب تکرار کنید تا کاملا عصاره آن گرفته شود. برای هر بسته بندی تمرهندی 1 لیوان آب جوش لازم است.بهتر است غذا را به صورت تند مصرف کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده