بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش تهیه مرغ برگر با برنج قهوه ایی ودو پنیره

آموزش تهیه مرغ برگر با برنج قهوه ایی ودو پنیره

معمولا خیلی از افراد از خوردن گوشت های سفید بدلیل بوی زهم آن امتناع می کنند و این پروتئین غذایی را حذف میکنند ولی شما با کمی صبر و جستجو میتوانید انواع دستور های غذایی عالی و طرز مرینت کردن و یا همان مزه دار کردن نوع گوشت مورد استفاده غذاهای بسیار عالی و خوشمزه تهیه کنیدو از خوردن آن لذت ببرید.


موادلازم : برای 6 ساندویچ

450 گرم گوشت جوجه چرخ شده

1/4 فنجان پیاز قرمزخرد کرده

1/4 فنجان پنیر پارمزان رنده شده

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

1/2 قاشق چایخوری دانه رازیانه خرد شده

1/2 قاشق چایخوری پودر سیر

1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده

1/4 قاشق چایخوری نمک

3/4 فنجان پنیر موتزارلا رنده شده

3/4 فنجان سس پیتزا یا سس پاستا

  1 فنجان برنج قهوه ای پخته شده

   1 قاشق چایخوری ریحان خشک

   1 فنجان اسفناج کوچک خرد شده

   6 عدد گوجه فرنگی خرد شده

   6 عدد پیاز قرمزخرد شده

   6 عدد نان همبرگر

فر را با درجه 165 درجه فارنهایت ویا 74 درجه سانتیگراد گرم کنید.

طرز تهیه:

برنج پخته شده و مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید ،پیاز قرمز، پنیر، ریحان، رازیانه، پودر سیر، فلفل قرمز خرد شده، فلفل و نمک را در مخلوط بریزید و خوب مایه را با هم ترکیب کنید.

 ترکیب مرغ را به شش بخش مساوی تقسیم وهر قسمت را در دست به ضخامت 2.5 سانتیمتر گرد کنید و توی سینی پخت چیده و روی آن را روغن اسپری کنید.

 سینی را در فربه مدت 15 دقیقه قرار دهید. سپس پنیر موزارلا را روی برگرها اضافه تا با حرارت فر کمی ذوب شود.توی نان را با کمی سس پوشش داده و برگ اسفناج ، پیاز حلقه شده و گوجه فرنگی با یک برگر پرکرده و با سس دلخواه سرو کنید.


نکاتی درباره گوشت ماکیان گوشت پرندگان از جملکه مرغ پر از خاصیت هستند و مصرف اصولی و درست گوشت می تواند از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های موجود در بدن این پرنده برای پیشگیری بسیاری از بیماری ها مانند کم خونی، ضعف بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و حتی سرطان مناسب می باشد. اما اگر این ماده غذایی را نیز همانند هر ماده غذایی دیگری بیش از حد نیاز بدن مصرف کنید می تواند مشکلات کبدی، قلبی و گوارشی زیادی را به همراه آورد. افزایش چربی خون، فشار خون بالا، دیابت، افزایش ضربان قلب، چاقی مزمن از عوارض اولیه مصرف بیش از اندازه مرغ می باشد.گوشت مرغ چه خواصی دارد؟

گوشت مرغ و به طور کلی گوشت همه پرندگان در مقابل با گوشت گاو و گوسفند از میزان چربی کمتری برخوردار است و کسانی که دچار چربی خون بالا، فشار خون زیاد، چاقی مفرط هستند، می توانند از گوشت مرغ و پرندگان دیگر برای تامین مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز بدن خود بهره ببرند. سینه مرغ در مقابل با ران مرغ از میزان چربی خیلی کمتری برخوردار است و پروتئین بیشتری را در خود جای داده است.

گوشت مرغ نسبت به گوشت گاو از چربی اشباع شده خیلی کمتری برخوردار است و مصرف اصولی و هفته ای چند مرتبه گوشت این پرنده می تواند چربی های مضر و بد موجود در بدن شما را تخلیه نماید و چربی های مفید و خوب جایگزین آنها خواهد شد.

میزان پروتئین موجود در گوشت مرغ با پروتئین گوشت گاو و گوسفند برابری می کند، بطوریکه می توان گفت در هر 100 گرم گوشت مرغ 24 گرم پروتئین وجود دارد و این یعنی مصرف این مقدار از گوشت مرغ می تواند نیاز روزانه بدن شما را به پروتئین بر طرف نماید، علاوه بر این پروتئین برای هضم شدن به مدت زمان زیادی نیاز دارد، یعنی مدت بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت و از این رو برای کاهش وزن بسیار مناسب می باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده