بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت مرغ با پوره گوجه فرنگی

آموزش پخت مرغ با پوره گوجه فرنگی

این خوراک فوق العاده خوشمزه و خوش عطر است و بخاطر ترکیبات تازه ایی که در تهیه آن استفاده شده طعم و عطر بینظیری را داراست.مصرف اصولی و درست گوشت می تواند از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های موجود در بدن این پرنده برای پیشگیری بسیاری از بیماری ها مانند کم خونی، ضعف بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و حتی سرطان مناسب می باشد.

موادلازم :

400 گرم پوره گوجه فرنگی

1/4 قاشق چای خوری دارچین

  1 قاشق چای خوری نمک

  1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

  1 قاشق چایخوری ریحان خشک

  1 قاشق چایخوری گشنیزخشک

  1 قاشق چایخوری خشک جعفری

  1 کیلو ران مرغ

  4 عدد پیازخرد شده

طرز تهیه :

 ران مرغ را در تابه با کمی روغن سرخ کنید وبانمک وفلفل مزه دار کرده وپیاز را در تابه سرخ وطلایی کنید.پوره گوجه فرنگی رابا سبزیجات ونمک وفلفل مخلوط کرده مرغ را در سس قرار داده وبه مدت یک ساعت با حرارت ملایم گذاشته تا پخته شود.اگر آب گوجه فرنگی کم بود ،کمی آب به غذا اضافه کنید.در صورت استفاده از سبزی تازه 1 قاشق غذا خوری بجای چایخوری استفاده کنید.


گوشت مرغ چه خواصی دارد؟

به طور کلی گوشت همه پرندگان در مقابل با گوشت گاو و گوسفند از میزان چربی کمتری برخوردار است و کسانی که دچار چربی خون بالا، فشار خون زیاد، چاقی مفرط هستند، می توانند از گوشت مرغ و پرندگان دیگر برای تامین مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز بدن خود بهره ببرند. سینه مرغ در مقابل با ران مرغ از میزان چربی خیلی کمتری برخوردار است و پروتئین بیشتری را در خود جای داده است.

گوشت مرغ نسبت به گوشت گاو از چربی اشباع شده خیلی کمتری برخوردار است و مصرف اصولی و هفته ای چند مرتبه گوشت این پرنده می تواند چربی های مضر و بد موجود در بدن شما را تخلیه نماید و چربی های مفید و خوب جایگزین آنها خواهد شد.

میزان پروتئین موجود در گوشت مرغ با پروتئین گوشت گاو و گوسفند برابری می کند، بطوریکه می توان گفت در هر 100 گرم گوشت مرغ 24 گرم پروتئین وجود دارد و این یعنی مصرف این مقدار از گوشت مرغ می تواند نیاز روزانه بدن شما را به پروتئین بر طرف نماید، علاوه بر این پروتئین برای هضم شدن به مدت زمان زیادی نیاز دارد، یعنی مدت بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت و از این رو برای کاهش وزن بسیار مناسب می باشد.

پروتئین موجود در گوشت مرغ شامل مقدار زیادی نیاسین و میتونین می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، عضله سازی و افزایش رشد پوست و مو مناسب می باشد. با توجه به اینکه سینه مرغ از مقدار زیادی پروتئین برخوردار است، مصرف ان برای عضله سازی مناسب تر از سایر قسمت های مرغ می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در گوشت مرغ در مقابله بسیاری از بیماری های ویروسی و میکروبی مناسب می باشد، هم چنین با رادیکال های آزاد موجود در سلول های بدن مبارزه می کند و به سلامت قلب و جسم کمک می کند.

انواع ویتامین های موجود در گوشت مرغ مانند ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین D برای سلامت عمومی بدن مفید بوده و هر کدام وظیفه خاصی را در بدن بر عهده می گیرند. به عنوان مثال ویتامین های B به هضم بهتر غذا، ترشح آنزیم های معده، رشد پوست و مو و... کمک می کند.

عناصری مانند آهن و روی که به فراوانی در گوشت مرغ و سایر حیوانات یافت می شود در مبارزه به کم خونی و تقویت ریشه های مو و ناخن مناسب بوده و اساسا کسانی که به خوردن گوشت تمایلی ندارند به بیماری کم خونی و مشکلات کلیوی و کبدی رو به رو هستند.

مواد معدنی موجود در گوشت مرغ مانند منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، فسفر، نیاسین وبرای مبارزه با پوکی استخوان و آلزایمر ضروری بوده و برای جلوگیری از تراکم استخوان ها در پیری باید مصرف مداوم و اصولی گوشت مرغ را در برنامه غذایی خود جای داد. فسفر برای رشد سلول های بنیادی مغز در کودکان و نوجوانان، سلنیوم در رشد و ترمیم بافت های بدن و نیاسین برای تقویت سیستم گوارشی و عصبی بدن بسیار ضروری بوده و در سلامت عمومی بدن نقش حیاتی ایفا می کنند.

گوشت و تخم مرغ برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب بوده و برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن، رشد استخوان ها، رشد سلول های مغزی، افزایش حافظه، افزایش قد، افزایش قدرت تکلم بسیار حائز اهمیت می باشند

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده