بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت سوپ غلیظ سبزی با نخود

آموزش پخت سوپ غلیظ سبزی با نخود

این سوپ با رنگ سبز زیبا مورد توجه همه قرار خواهد گرفت و از نظر طعم و مزه فوق العاده خوشمزه است و میتواند به عنواه یک شام سبک یا یک پیش غذا و میان وعده برای افراد خانواده بسیار ممورد توجه باشد.نخود سبز به عنوان یک ماده غذایی سازگار با محیط زیست است. تحقیقات کشاورزی نشان داده است که محصولات نخود فرنگی می تواند مزایای مهمی در خاک ایجاد کند.

موادلازم:

1/2فنجان ژامبون خرد شده

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان
1/3فنجان پیازچه خرد شده

1/4قاشق چایخوری. فلفل

1/2فنجان پاستا، کوچک

1/3فنجان نخود سبز

1/2فنجان پنیر پارمزان رنده شده

   2 قاشق چایخوری برگ ترخون ویا گشنیزتازه خرد شده

   1 قاشق غذاخوری کره

   1 قاشق چای خوری سرکه سفید ویا آبلیمو

   1قاشق غذا خوری خامه (اختیاری)

   5 فنجان سوپ مرغ

   1عددهویج، خرد شده

   1 ساقه تره فرنگی، خرد شده

طرز تهیه:

ژامبون، هویج، تره فرنگی، و پیازچه را با کره در یک قابلمه روی حرارت متوسط ​​ گذاشته تا سبزیجات نرم شود، حدود5 دقیقه. استاک مرغ وفلفل ونمک نخود سبز را به سبزیجات اضافه کنید و در حرارت بالا به جوش آمده، سپس ماکارونی را اضافه کنید تا کمی پخته شود.

وقتی سوپ جا افتاد .پنیر پارمسان وسرکه یا آب لیمو را توی سوپ بریزید ودر ظرفی سوپ را بریزید و روی آن را با خامه وبرگ ترخون ویا گشنیز تزیین کنید.


خواص نخود سبز

خودفرنگی یک ماده غذایی کم کالری و کم چرب و حاوی پروتئین است. در واقع در هر فنجان نخودفرنگی 134 کالری وجود دارد و همانطور که گفتیم سرشار از فیبر می باشد. برای همین هم این ماده غذایی در کاهش وزن بسیار موثر عمل می کند. اگر قصد لاغری دارید سوپ سبزیجات تهیه کرده و داخل آن نخودفرنگی بریزید. در این صورت سوپ تان حاوی 9 گرم فیبر و 9 گرم پروتئین می شود که جلوی اشتها را گرفته و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می کند.

نخود فرنگی منبع خوب پکتین و فیبرهای غذایی دیگری است که میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید حتماً نخود فرنگی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.

نخود فرنگی سرشار از فیبرهای غیر حلَالی است که از یبوست پیشگیری می‌کنند.

نصف فنجان نخودفرنگی پاک شده یعنی در حدود 90گرم از این نخودهای سبز 50 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت های بدن و همچنین برای ساخت کلاژن لازم است. باید بدانید که کلاژن پروتئین لازم برای سلامت غضروف ها، پوست و تاندون ها می باشد و بدون آن کار این بافت ها لنگ می شود. از این ها گذشته وجود ویتامین C برای جذب بیشتر آهن لازم است.

نخودفرنگی خام و پخته منبع خوب اسید فولیک یا همان فولات محسوب می شود. در واقع نصف فنجان نخودفرنگی حدود 13درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تامین می کند. اسید فولیک یکی از آن ویتامین های لازم و ضروری بدن است. افرادی که اسیدفولیک بیشتری دریافت می

نخودفرنگی منبع خوب ویتامین K محسوب می‌شود. این ویتامین برای تولید پروتئین‌هایی که در انعقاد خون نقش دارند کمک می‌کند. ویتامین K همچنین در ساخت استخوان‌ها نیز نقش دارد.

نخود فرنگی را یکی از منابع غذایی مس می‌دانند. باید بدانید که مس برای تولید هموگلوبین و کلاژن (پروتئین به کار رفته در ساخت و ترمیم بافت‌ها) نقش دارد.

تیامین یا همان ویتامین B1 بخشی از کوآنزیم‌های ضروری برای تولید انرژی از کربوهیدرات‌های مصرفی ماست. این ویتامین همچنین در انتقال پالس‌های عصبی داخل نورون‌ها و همچنین رشد طبیعی سلول‌های بدن نقش دارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده