بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش گوشت کباب شده با آناناس - هاوایی

آموزش گوشت کباب شده با آناناس - هاوایی

این دستور تهیه کباب طعم جدیدی بین ترشی و شیرینی را برای شما تداعی می کند و شما میتوانید یک طعم جدید غذایی را در لیست و منو غذایی خود اضافه کنید.

مواد لازم : برای 4 نفر

454 گرم گوشت گاو مکعبی خرد شده

396 گرم آناناس تکه شده

   1 فنجان سس استیک

   2 قاشق غذاخوری عسل و آب پرتقال

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

   2 عدد فلفل دلمه قرمز مکعبی خرد شده

   2 ساقه پیازچه قسمت سبز آن خرد شده

طرز تهیه :

سس استیک، عسل و آب پرتقال را دریک کیسه فریزر بریزید وبا هم خوب ترکیب کنید، بعد گوشت را هم به سس توی کیسه اضافه و درب کیسه را ببندید و ترکیب را خوب هم زده تا تمام گوشت به سس آغشته شود و به مدت نیم ساعت تا 2 ساعت در یخچال قرار داده تا گوشت مزه دار شود.

در هر سیخ به ترتیب یک برش فلفل،یک برش آناناس ویک برش گوشت زده تا سیخ ها پر شود.شما می توانید این کباب را بطریق مستقیم روی آتش منقل و یا در فر گذاشته پخته وکباب شود ، در زمان کباب کردن می توانید از سس توی کیسه مرتب با یک برس روی کباب ها بزنید، کباب ها را توی ظروف دلخواه قرار داده و با کمی از سس توی کیسه و پیازچه های ریز خرد شده روی کباب ها تزیین و سرو کنید.


نکاتی درباره گوشت

هر قسمت از عضلات حیوان که فعالیت بیشتری دارد، خوش طعم تر است. ولی هر قسمت که کمتر به حرکت افتاده باشد، نرم تر است. به همین دلیل است که گوشت مرغ های پرورشی در مرغداری ها یا قفس نرم تر است، ولی گوشت مرغ های خانگی و چرنده خوش طعم تر وسفت تر است وزمان پخت بیشتری نیاز دارد.

گوشت اطراف گردن و صورت حیوان که بیشتر فعالیت داشته است، برای سوپ، آبگوشت، بیف همبرگر وکتلت مناسب است.

زبان حیوان که بسیار حرکت کرده طعم مناسب و دلچسبی دارد.

گوشت سردست برای انواع خورشت ها وگوشت ران برای ژیگو و رست بیف خوب است.

گوشت راسته که اطراف ستون فقرات است وبسیار کم حرکت کرده و خیلی نرم است، برای انواع کباب ها مناسب است.

در کل قسمتهای پرحرکت برای آب پز کردن و قسمتهای کم حرکت برای کباب و استیک مناسب تر است.

استخوان قلم حیوان برای سوپ وآبگوشت و قسمت بالاتر بازو تا شانه برای انواع خوراک ها مانند تاس کباب مناسب است.

گوشت سرسینه که درجلوی قفسه سینه حیوان قرار گرفته ، بسیار خوش طعم و برای انواع غذاها بکار می رود.

بد نیست بدانید گوشتی که قرمز کمرنگ و استخوان اطراف آن متمایل به صورتی و چربی آن سفید باشد، گوشت حیوان جوان است ونرم وآبدار است. گوشت قرمز پر رنگ با چربی به رنگ زرد مایل به خاکستری متعلق به حیوان پیر است.

گوشت حیوان جوان بطور حتم چربی کمتری دارد. اگر یک حیوان را در نظر بگیریم، هر قسمت از گوشت آن حیوان که چربی کمتری داشته باشد، مدت طبخ آن بیشتر است و دیرتر می پزد.

مواد مغذی استخوان حیوان پیر، بیشتر از حیوان جوان است.

اگر قصد پخت زبان را دارید، چون مدت پخت آن زیادتر از گوشت معمولی است ، مقداری زنجبیل را همراه زبان بپزید. هم ترد کننده خوبی است و هم طعم دهنده خوب برای آن بحساب می آید.

بعد از پخت زبان پوسته روی زبان را بکنید ودر یخچال بگذارید. بعد ازخنک شدن آن را به تکه های دلخواه برش بزنید و سپس در روغن وپیاز داغ فراوان سرخ کنید. به آن سس تند زده و سرو نمایید.

به هنگام کباب کردن گوشت در فر، اطراف گوشت را بابرس روغن بمالید. در این صورت شیره گوشت بیرون نمی آید و بخار نمی شود. این روغن مالیدن را درباره ژیگو و غذاهایی مانند آن انجام دهید.

گوشت دنده یکی از لذیذترین قسمت های گوشت گوسفند است. این گوشت نرم ، لطیف ، ترد ، پرچرب و خوش طعم است. از دنده گوسفندی برای تهیه یکی از محبوب ترین انواع کباب یعنی کباب دنده که به شیشلیک معروف است ، استفاده می کنند.

گوشت راسته

این قسمت در کنار ستون فقرات گوسفند قرار داشته و درصد چربی آن بسیار کم است. راسته گران است و بسیار خوشمزه است. این قسمت یکی از قسمت های کم حرکت گوسفند بوده و برای پخت غذاهای مختلف و انواع کباب میتوان از آن استفاده کرد. تقریبا یک گوسفند 3 کیلو گوشت راسته دارد. یکی از کباب های گوسفندی بسیار لذیذ که با گوشت راسته تهیه می شود کباب برگ است. خوردن راسته گوسفند برای کسانی که دچار ضعف در ستون فقرات خود بوده یا دیسک کمر دارند مفید است.

گوشت فیله گوسفندی

گوشت فیله گوشت پشت کمر و پشت جگر سفید و قسمت نرم زیر راسته است، این گوشت نسبت به گوشت راسته نرم تر و صاف تر است. گوشت فیله برای تهیه کباب برگ بسیار مناسب است. چنجه یکی از محبوب‌ترین غذاهای گوشتی است که منشا و خاستگاه آن منطقه خاورمیانه و عمدتاً ایران است. این غذا بعدها در آسیای صغیر پر طرفدار شد و در حال حاضر در سراسر جهان یافت می‌شود. کباب چنجه یکی از انواع کباب هایی است که با گوشت فیله تهیه می شود.

گوشت سینه و سرسینه

در قسمت زیر شکم گوسفند قرار دارد. سینه گوسفند باید به آرامی پخته شده و قسمت چربی آن جدا شود. می توان سینه را از دنده ها جدا کرده و با سبزیجات معطر پخت. این قسمت برای کباب بسیار لذیذ است. هم چنین گوشت سرسینه که درجلوی قفسه سینه حیوان قرار گرفته ، بسیار خوش طعم و برای انواع غذاها بکار می رود.

قلوه گاه گوسفندی

قلوه همان کلیه است که طبع معتدل (در برخی منابع آمده سرد) و رو به خشکی دارد، اما مصرف آن به همه‌ی مزاج‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا هضم سختی دارد و خون ناصالحی تولید می‌‌کند.

بهترین نوع قلوه براى گوسفند جوان و بز است که در همان ساعت ذبح شده باشند و حیوان عطش نداشته باشد. قلوه گاه سفت ترین قسمت لاشه بوده و چرخ کرده آن برای تهیه کباب کوبیده استفاده می شود. برای تهیه یک گوشت چرخ کرده مناسب و کم چرب برای کباب کوبیده بهتر است که قلوه گاه گوسفند را که خیلی چرب است با گوشت گوساله مخلوط کرد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده