بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش گیاهی - کارپاچیو کدو با سس پستو نعنایی

آموزش گیاهی - کارپاچیو کدو با سس پستو نعنایی

این غذا از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C، ویتامین A ، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر وریبوفلاوین شناخته می شود.کدو سبزیکی از بهترین منابع غذایی منگنز نیز می باشد.این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند. مس، فیبر، فولات، فسفر وریبوفلاوین شناخته می شود.کدو سبزیکی از بهترین منابع غذایی منگنز نیز می باشد.این غذای خوشمزه که با عطر و طعم سس پستو دارای طعمی فوق العاده میشود. نوعی غذای ساده گیاهی که دارای طعمی تقریبا تند و خوشمزه و چون بدون گوشت است بسیار دلچسب محسوب می‌شود.


مواد لازم : برای 4 نفر


هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان
1/2 قاشق چایخوری نمک

1/2 از یک بسته کوچک نعناع تازه

    1 فنجان روغن زیتون

    2 حبه سیر خرد شده

    2 قاشق غذا خوری بادام

    1 قاشق غذا خوری آب لیمو

    1 عدد کدو سبز بزرگ

    2 قاشق غذاخوری بادام زمینی تست و خرد شده

طرز تهیه :

برای تهیه سس پستو با نعناع : بادام ، سیر و روغن را در میکسر بریزید و با هم پوره کنید.نعناع را هم اضافه و ترکیب کنید.

کدو سبز را بصورت حلقه های نازک اسلایس کنید. کمی نمک روی کدو بپاشید و به مدت 5 دقیقه کنار گذاشته تا آب اضافی آن خارج شود. سپس با آب بشورید تا نمک آن پاک شود.

 حلقه های کدو را در ظرفی بصورت دایره چیده و روی آن را با سس و بادام زمینی و در صورت دلخواه کمی پنیررنده شده تزیین کنید.

 

کدو سبز

از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان،ویتامین K اشاره کرد .کدو یک سبزی استوانه ای شکل شبیه خیار می باشد که به رنگ های سبز و زرد در دسترس می باشد.

طبع كدو سبز سرد و خنک است ، کدو سبز یکی از بهترین غذاهایی است که به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی که در نتیجه کمبود ویتامین C به وجود می آید کمک می کند.کدو حاوی مقدار زیادی مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان است و مصرف آن از بروز سرطان و پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند.کدو سبز گیاهی است که دارای بسیاری از مواد مغذی مفید و آنتی اکسیدان است.

به دلیل کمبود کربوهیدرات موجود در آن ، کدو سبز حاوی مقدار زیادی آب و مقدار کمی شکر است. همچنین شامل موادی از جمله: پتاسیم ، منیزیم ، فسفر ، آهن و کلسیم میباشد.

کدو سبز همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C ، B9 و K است. با تشکر از مواد تشکیل دهنده آن ، خوردن کدو سبز فواید زیادی را برای شما فراهم می کند

کلسترول در کدو سبز وجود ندارد ، بنابراین اگر دچار فشار خون بالا هستید ، باید کدو سبز بخورید. اگر کدو سبز را به رژیم روزانه خود اضافه کنید ، می توانید بسیاری از مواد مغذی را بدون بالا بردن سطح کلسترول بد خود دریافت کنید.

کدو سبز حاوی مقدار قابل توجهی نوعی فیبر محلول است که برای سلامتی روده شما بسیار مناسب است زیرا به بهبود یبوست و ریفلاکس کمک می کند.

همچنین به رشد باکتری های مفید در فلور روده شما کمک می کند و جذب مواد مغذی را به لطف اثرات پرهوتیک آن تسهیل می کند. خوردن کدو سبز همچنین با پیشگیری از زخم معده و سندرم روده تحریک پذیر همراه است.

کدو سبز حاوی پتاسیم است که یک ماده معدنی همراه با فشار خون شریانی است ، زیرا از دفع سدیم در ادرار جلوگیری می کند و کمبود پتاسیم با افزایش فشار خون همراه است

خوردن غذاهای کدو سبز با دفع مایعات بیش از حد همراه است ، که این ویژگی برای افراد مبتلا به الیگوریا (تولید ادرار غیر طبیعی) یا سنگ کلیه از ویژگی های بسیار مفیدی برخورداراست.

سبزیجاتی با فیبر بالا از جمله کدو سبز باعث می شود سموم سرطان زا از سلولهای کولون دفع شده و فولات و بتاکاروتن و ویتامین C موجود در آن از این سلولها در برابر موادشیمیایی که باعث سرطان کولون می شوند محافظت می کند.

کدو سبز به دلیل دارا بودن آلفا و بتا کاروتن در کاهش خطر سرطان پروستات مردان بالای 60 سال موثر است.عصاره ی کدو سبز به کاهش علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک می کند بزرگی خوش خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری می شود؛ فیتونوترینت های موجود در کدو سبز عامل این تسکین هستند.

کدو سبز ضد سرطان و از پيشگيری سرطان کولون روده بزرگ و آب کدو سبز جهش های سلولی همانند تره فرنگی، تربچه و کدوتنبل است.كدو سبزديابت كلسترول و فشار خون بالارا کنترل میکند.

مواد مغذی کدو سبز به پیشگیری از گرفتگی عروق و بیماری های قلبی در دیابتی ها کمک می کند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را به وسیله کاهش فشار خون بالا، کاهش می دهد.

کدو سبز سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشارخون بسیار مفید است.مصرف کدو از افزایش قند، و چربی خون جلوگیری می کند.کدو سبز از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند. کدو سبز یکی از بهترین غذاها برای مبارزه با بیماری ها است چرا که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد. آب كدو به صورت ناشتا مصرف شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده